Pagina 2 van 11 EersteEerste 1 2 3 4 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 109

Discussie: Fokker G.1 simulator.

  1. #11

    Standaard

    Hoi Cees,

    Strak plan zo'n Hampden Heb je toevallig ook een plaatje hoe het uit er uiteindelijk uit moet komen te zien? Zelf heb ik eindelijk weer eens tijd gehad om wat te doen aan het houtwerk van de G.1 romp. Door het zachte weer is het hout lijmen goed te doen. Bijgaande enig foto's van de spantjes die ik gemaakt heb. Ook heb ik een stukje van de marconiste ruimte geverfd en het paneeltje met de stekkerdoosjes en dimmer voor de binnen verlichting geplaatst. Als laatste nog een foto van een verbrand askania instrument wat ik nu ga proberen te restaureren.

    Groet,

    Mathieu.








  2. #12

    Standaard

    Hoi,

    Eindelijk weer eens tijd gehad om wat te doen aan de G.1 romp. Het is de bedoeling dat ik het schot ga maken dat tussen het bommenruim en onderkant van de cockpit. De eerste foto toont zoals het moet worden.


    Eerst moet ik een boog maken met een radius van dat deel van de romp ( 560 mm ) Hiervoor heb ik een plaat multieplex genomen en een heel aantal klosjes welke ik gemaakt heb met een grotegaten boor. Deze heb ik mbv van een malletje bevestigd op de plaat.



    Daarna op de achterkant wat balkjes geschroef om de plaat echt vlak te maken.


    Nu is de mal bijna klaar.


    Het enige wat nog moet gebeuren is daar waar de latten komen de plaat lakken, anders heb je de kans dat de boog vast gelijmd wordt op de mal.



    Nu kon ik de latten gaan lijmen, het zijn 3 latjes van 21 x 5 mm, de boel met een hoop lijmklemmen vastgezet.



    De lijm hard redelijk snel uit dus vanavond kon ik boog al van de mal halen.



    Meteen maar even op de romp geplaatst om te kijken hoe het lijkt!



    Groet,

    Mathieu.
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 13 december 2012 om 22:40
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #13

    Standaard

    Hi Mathieu,

    Goed om te zien dat je weer lekker aan het werk bent. Ga zo door!
    Cees

  4. #14

    Standaard

    Mooi werk Mathieu!

    @Cees, ik hoorde dat je bezig bent met een Hampden cockpit, lukt dat een beetje?

    Chris

  5. #15
    Geregistreerd
    8 maart 2009
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    72

    Standaard

    ziet er mooi uit Mathieu,

    Groeten,
    Richard

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Bekijk bericht
    Mooi werk Mathieu!

    @Cees, ik hoorde dat je bezig bent met een Hampden cockpit, lukt dat een beetje?

    Chris

    Goedemorgen Chris,

    Klopt, maar het is maar een sneetje, van net voor het windscherm tot de achterkant ervan. Het instrumentepaneel is het middelpunt. Structureel bijna klaar, perspex zit er al in. Nu kwestie van spuiten/schilderen en de details aanbrengen. Is volgend jaar mei te zien naast de Halifax cockpit.

    Cees

  7. #17

    Standaard

    Hoi

    Dank voor jullie reacties


    @Cees,

    Dat is mooi! En dan?

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Hoi

    Dank voor jullie reacties


    @Cees,

    Dat is mooi! En dan?

    Groet,

    Mathieu.

    ......is er koffie.

    Nee maar voor mij is het dan klaar. Kan ik weer geld overhouden voor andere dingen. Mijn doel was iets te doen met de Halifax, dat is gelukt en beter dan ik ooit had kunnen voorzien. De Hampden is daar een logisch gevolg van. Maar omdat de kosten voor de tekeningen alleen al niet meer te doen was is het project Hampden klein gebleven.

    Maar je weet maar nooit hoe het balletje rolt.

    Cees

  9. #19

    Standaard

    Hoi,

    De vorderingen welke we afgelopen dagen bereikt hebben met het schot.

    @Rimu, ben je ooit nog wat wijzer geworden bij het nationaal archief?

    Groet,

    Mathieu.





    Laatst gewijzigd door Mathieu; 21 december 2012 om 22:23
    Als het regent in mei is april voorbij.

  10. #20
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo mathieu.

    Bedankt voor het plaatsen, ziet er vakkundig uit. Maar..., dit werk is geheel tegen je principes lijkt mij. Volgens de laatste zin onder elk van je berichten ben je niet bezig je leven te verlengen.

    Een dag niet gewerkt is een dag langer geleefd.

    Groeten en prettige feestdagen.

    Ruud van Ommeren.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •