Pagina 8 van 11 EersteEerste ... 6 7 8 9 10 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 109

Discussie: Fokker G.1 simulator.

  1. #71
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.567
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Mathieu,

    Ik weet niet of je nog van plan bent om je simulator op een bewegend platform te zetten? Ik denk dat we dat best voor elkaar kunnen krijgen.
    Als volgt:
    De Flight Simulator software heeft een aantal variabelen (zoals cilinderkop temperatuur enzovoort), maar ook: pitch, yaw en roll angle en hun angular velocities/accelerations. Als je die variabelen nu koppelt aan een aantal stappertjes die spindels aandrijven...
    Dat koppelen moet ook lukken met de software SIOC die ik gebruik (en René ook).

  2. #72

    Standaard

    Doe jij ook zoiets dan henkypenky?
    Ja, Daan dat doe ik, of eigenlijk moet ik zeggen dat wilde ik gaan doen; een P-51B cockpit maken. Hardstikke leuk tot ik me realiseerde dat ik dat ding (grootste breedte dik 80cm) nooit door een standaard deuropening zou kunnen krijgen. En dat ik ook elke keer over een wandje van dik 50cm hoog zou moeten klimmen om een rondje te vliegen en ik ben ook geen 20 meer. Heb nu een 'poldermodel' vaag gebaseerd op de P-51, maar redelijk gemakkelijk te demonteren. Maar het hele gebeuren is zo ontzettend leuk, zoeken, ontwerpen, maken noem maar op. Een Sketch-Up tekening ergens uit het proces:


    Dit staat aan de linkse kopkant van mijn bureau, dus ik hoef alleen maar te gaan verzitten en weg ben ik

  3. #73
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.567
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Toe maar, leuk zeg!!

    Voor zoiets heb ik dan weer geen ruimte..

  4. #74

    Standaard

    Hoi,

    Hierbij dan de eerste foto's van dit project. Zoals ik al schreef wil ik het stuurhuis er zo getrouw mogelijk uit laten zien vandaar dat ik besloten heb de meter die ik ga maken zullen bestaan uit echte vliegtuiginstrumenten welke ik ga aanpassen zodat ze voor de simulator gebruikt kunnen worden. Dit komt er in het kort op neer dat ik de luchtledige membraam doos ( kan maar niet op de juiste naam komen, wie weet die wel?) en die vervang door een stappen motor die op zijn beurt weer aangestuurd wordt door de computer. Stappenmotoren heb ik hier aangeschaft: https://www.hobbyelectronica.nl/prod...ign=HE_admarkt Voordeel om dit zo te doen is dat bij sommige meter zoals de hoogte meter ik de tandwielen blijf gebruiken van het originele instrument. Wel moet ik hier en daar extra tandwieltjes gebruiken om een grotere nauwkeurigheid te bereiken. Bij de membraam door is de uitslag klein, bij een hoek verdraaiing van een tandwiel van 50 graden gaat de wijzer al 360 graden rond. Ik wil dus nu een overbrenging zodat als de stappen motor 360 gedraaid is dat enen tandwiel ook maar 50 graden verdraaid is. Is dus een hoop zoekwerk, gelukkig heb ik een bedrijf gevonden wat de tandwieltjes kan leveren die ik nodig heb: http://www.maedler.nl/product/1643/1...lharz-modul-05 Daarnaast ben ik op zoek gegaan voor de juiste lichtsluizen, een apparaatje dat schakelt als de lichtbundel verbroken wordt. Via aanwijzingen van Daan bij Conrad een aantal van 2 types besteld, verschil zit hem in de afmetingen. Deze lichtsluizen zijn nodig om de computer te laten weten dat het 0 punt bereikt is.
    Bijgevoegd plaatjes van het eerste instrument, de 3in1. Deze geeft smeerolie temperatuur en druk aan + de brandstof druk. Dit is echter een uitzondering van wat ik hier boven beschreven heb, het was een lege behuizing die ik nog had liggen en diep genoeg is om alle stappen motors kwijt te kunnen. Het originele instrument is maar 30mm diep en dus niet geschikt om te verbouwen. Ik heb de tandwieltjes al in huis, maar ik moet de asjes nog draaien. Helaas voor mij begaf mijn draaibankje het gisteren, motortje stuk. Hopelijk van het weekend weer gerepareerd.

    Hieronder: de stappen motortjes op het nieuwe binnen frame.

    Naam: 3in1stappenmotor.jpg
Bekeken: 518
Grootte: 125,3 KB

    Hieronder: helaas minder scherpe foto waarop de lichtsluis te zien is welke het nulpunt moet registreren van de wijzer van de smeerolie temperatuur.
    Naam: 3in1lichtsluis.jpg
Bekeken: 453
Grootte: 82,6 KB

    Hieronder: de nieuwe wijzerplaat in het instrument, deze wijzerplaat is gemaakt door Huub Vink
    Naam: 3in1wijzerplaat.jpg
Bekeken: 521
Grootte: 102,1 KB
    Als het regent in mei is april voorbij.

  5. #75

    Standaard

    Prachtige combinatie van een oude voorkant met hypermoderne electronica aan de achterkant.

  6. #76
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.567
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Mooi! Ik kan het niet goed zien op de foto, welke lichtsluis heb je nu erop zitten?

  7. #77

    Standaard

    De dure, is veel groter dan de goedkope. Die moet ik ivm ruimte gaan gebruiken voor de 2 kleine wijzers.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  8. #78

    Standaard

    Hoi,

    Afgelopen dagen nog een beetje tijd gehad voor de G.1 cockpit. Ben begonnen met de gashandels. Deze wil ik nu eerst af hebben zodat ik kan proberen deze werkend te krijgen op de computer. Daarna ga ik verder met het voeten stuur.

    Groet,

    Mathieu.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)    
    Als het regent in mei is april voorbij.

  9. #79
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.332

    Standaard

    Mensen die iets creëren..., dat is nog eens andere koek dan simpel boeken en/of foto's verzamelen.
    Ik buig nederig mijn hoofd voor Mathieu, Daan, Cees, henkypenky, Huub en alle andere creators.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 21 december 2016 om 09:53

  10. #80
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    539

    Standaard

    Mag ik met je meebuigen Ruud?

    Adri

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •