Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 3 4 5 6 7 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 68

Discussie: Zestienhoven 1971

  1. #41
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard Zestienhoven maaar....in 1961

    Hier een foto an een Bristol Freighter van Channel Air Bridge genomen op 2 april 1961 en dat was met Pasen:

    Naam: Bristol Freighter Zestienhoven 2 april 1961.jpg
Bekeken: 802
Grootte: 389,3 KB

    Het toestel ging naar Southend. Ik kan me de vlucht nog goed herinneren. Er waren maar 2 passagiers 'moi' en een meisje dat het allemaal doodeng vond.
    Maar zoals jullie zien hebben we het overleefd. Jan Jr.

  2. #42
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Leuk, die persoonlijke toon

  3. #43
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    En wederom een nieuwe serie

    Groeten Stef

    Naam: 71. PH-NDL Fairchild UC-61K Argus Flashband nu op Lelystad.jpg
Bekeken: 818
Grootte: 273,4 KB

    71. PH-NDL Fairchild UC-61K Argus toen van Flashband, nu al jaren op Lelystad in restauratie.
    Is er iemand die weet hoe het er mee staat. Blijf dit een mooi toestel vinden.

    Naam: 72. D-ECCI Klemm Kl-35D cn.1904 nu Hoogeveen.jpg
Bekeken: 718
Grootte: 235,5 KB

    72. D-ECCI Klemm Kl-35D cn. 1904 al weer een hele poos op Hoogeveen, in blakende gezondheid.

    Naam: 73. D-ECCI detail.jpg
Bekeken: 682
Grootte: 111,3 KB

    73. idem, detail van zijn neus. De alcohol heeft hem natuurlijk goed gehouden

    Naam: 74. PH-MAZ Cessna 402B Martin's Luchtvervoer Mij.jpg
Bekeken: 828
Grootte: 200,9 KB

    74. PH-MAZ Cessna 402B, Martin's Luchtvervoer Mij.

    Naam: 75. PH-NLV Piper PA-28-140 Cherokee cn.28-24276.jpg
Bekeken: 709
Grootte: 196,9 KB

    75. PH-NLV Piper PA-228-140 Cherokee cn.28-24276

  4. #44
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Naam: 76. PH-NPL Hughes 269C cn.90-0044, Schreiner -1.jpg
Bekeken: 753
Grootte: 295,6 KB

    76. PH-NPL Hughes 269C cn.90-0044, Schreiner

    Naam: 77. PH-NPL Hughes 269, Schreiner -3.jpg
Bekeken: 718
Grootte: 200,2 KB

    77. idem maar met reclame, vraag me wel af of dit soort reclame opvalt

    Naam: 78. PH-NVC Dornier Do-28D-1 Skyservant, Seaport van 15-5-1971 tot jan. 1972.jpg
Bekeken: 747
Grootte: 257,5 KB

    78. PH-NVC Dornier Do-28D-1 Skyservant

    Naam: 79. PH-NZC Sikorsky S-61 KLM Noordzee Helicopters.jpg
Bekeken: 742
Grootte: 120,2 KB

    79. PH-NZC Sikorsky S-61

    Naam: 80. G-ATPD HS-125 cn.25085 Shell + PH-NZC Sikorsky S-61, KLM Noordzee.jpg
Bekeken: 758
Grootte: 297,3 KB

    80. G-ATPD HS-125 cn.25085, Shell

    Groeten Stef

  5. #45
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.929

    Standaard

    Dit soort heli's (PH-NPL) werd ook vaak gebruikt voor rondvluchten vanaf een of ander grasveldje.
    Veel publiek en natuurlijk de 'gelukkige' meevliegers zagen dit soort reclame echt wel

    Overigens: Argus PH-NDL werd inderdaad bij TOM op Lelystad gerestaureerd. Later is het toestel naar Oostwold verhuisd, waar men ook nog bezig is geweest met restauratie, maar op een gegeven moment stond het achter in de schuur met plastic erover. Dat is al jaren geleden, dus ik weet niet hoe het er nu mee staat.

  6. #46
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.301

    Standaard

    Hallo Stef.

    Een aantal van je foto's is niet helemaal scherp maar kunnen digitaal wel scherper gemaakt worden.
    Waarschijnlijk wist je dit al maar ik laat het toch maar zien.
    Zie hieronder een voorbeeld. Links door jou geplaatst, rechts ietwat verscherpt.

    Naam: 78. PH-NVC Dornier Do-28D-1 Skyservant, Seaport van 15-5-1971 tot jan. 1972 -2, niet verscherpt-.jpg
Bekeken: 647
Grootte: 60,1 KB Naam: 78. PH-NVC Dornier Do-28D-1 Skyservant, Seaport van 15-5-1971 tot jan. 1972 -1, verscherpt-.jpg
Bekeken: 664
Grootte: 83,6 KB

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 16 december 2016 om 00:43

  7. #47
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Hoi Ruud,

    Je hebt gelijk, en ik vond zelf ook dat de oorspronkelijke foto's scherper waren, maar dacht dat het ook kwam doordat ik de foto's nu groter zie als indertijd op ansichtkaart formaat.
    Het zijn scans van de originele negatieven, die zo dacht ik optimaal moesten zijn. Niet dus!
    Jouw bewerking maakt ze inderdaad een stuk scherper. Met welk programma en hoe heb je dit gedaan, dan wil ik dat zeker ook gaan proberen.
    Ik ben al een tijdje zoet met elke foto om vlekjes en krasjes weg te halen, dus dan kan dit er ook wel bij. Bedankt voor de tip, graag nadere toelichting.
    Over 5 maanden ga ik met de VUT en heb nog bergen foto's liggen waar ik wat mee wil, ook nog dia's en kleurennegatieven, dus als het op prijs gesteld wordt kan ik nog wel even door.

    Bedankt en groeten Stef

  8. #48
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.301

    Standaard

    Hallo Stef.

    Volhouden, die 5 maanden komen ook wel om.
    Herkenbaar, stapels foto's en dia's die nog "gedigitaliseerd" moeten worden. Ik kan ook nog tijden vooruit.

    Ik werk met de Mac Mini. Helaas is na mijn pensionering in 2008 de kennis van de grafische programma’s behoorlijk teruggelopen doordat ik ze nog amper gebruik. Dan vervaagt de kennis behoorlijk snel.

    Krasjes en vlekjes haal ik weg met Photoshop, dat lukt, net als een aantal graden roteren van gemaakte scans nog wel, ook met een verouderde versie. Verscherpen, grootte en kleur aanpassen doe ik met een Mac-programmaatje dat bij de computer geleverd wordt en “Voorvertoning” heet. Dat programmaatje heeft nog meer mogelijkheden zoals o.a. spiegelen en roteren. Een klein handig ding om te gebruiken.

    Met vriendelijke groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 16 december 2016 om 15:04

  9. #49

    Standaard

    Stef,

    Graag doorgaan, ik wacht op Zestienhoven 1972, het jaar waarin ik mijn eerste vlieglessen had bij General Aviation.
    Later werd dit Vliegschool Zestienhoven, beiden geleid door Henk van Overvest en zijn vrouw.
    Vijf maanden kunnen we wel aanzien!

    Zelf werk ik ook met de Mac, ik gebruik o.a. Photoshop en Indesign.

    Met vriendelijke groeten,
    Classic

  10. #50

    Standaard

    Ai, en nu ben ik te oud om nog naar Mac te switchen...
    Wel zoekende naar een WIN10 programmaatje om een verloren gegane originele foto uit 1938 weer een zeer hoog dpi te geven opdat ik die kan gebruiken in een te publiceren boek (dat was toch de uitleg: de software bekijkt 2 dots en plakt er een tussendot in qua zw./w.-toon - en dat miljoen keer). Ik probeer die bijzondere foto beneden op te laden voor jullie.

    Als iemand alleen een professioneel programmaatje kent dan graag evengoed de naam, dan probeer ik zo iets te fixen voor die ene foto (en voor haar broer met Kerst: met 91 jaar kroop hij over z'n zolder om nog iets origineels te vinden..)
    hansmooren@ziggo.nl
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •