Pagina 3 van 7 EersteEerste 1 2 3 4 5 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 68

Discussie: Zestienhoven 1971

  1. #21
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Die taxi aan de linkerkant lijkt op een Volvo Amazon, dan staat er een witte Opel Kadett (met een grote amerikaan erachter), dan de DS, een Checker Marathon en iets dat lijkt op een donkere BMW of Mercedes-Benz?
    Het logo op de Huey zegt mij helemaal niks, maar misschien weet b.v. Henk Wadman (van AIRnieuws) dat nog

  2. #22
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Na een zoekslag op het net, vermoedt ik dat het meer een 'interne' roundel is. Op Hueys uit de Vietnam-tijd zie ik meerdere witte roundelachtige symbolen. Vierkant, rond, strepen, etc.

    Maar echt concreet niets.

  3. #23

    Standaard

    De UH-1D is van het 66th Avn Co, US Army, met als thuisbasis Bonames Army Airfield. Bonames is een nu niet meer gebruikt vliegveldje ten noorden van Frankfurt. Als je op Google Bonames en USAREUR intypt dan krijg je ook andere types met hetzelfde embleem (blauw met witte omlijning) te zien. De registratie kan ik niet thuis brengen, denk dat die fout is.
    De Noratlas van Wolfair heb ik zelf ook gefotografeerd, was wel heel bijzonder. Destijds als arme student verkocht ik veel foto's aan allerlei luchtvaarttijdschriften, o.a. ook aan een Afrikaans blad. Die waren dolblij met de foto.Een kleurenfoto van het toestel, ook op Rotterdam, staat in het net verschenen boek Le Noratlas van Lela Presse. Ik vind de Noratlas een fascinerend type. Denk dat ik alle boeken heb die daarover zijn verschenen.

    Ik studeerde in die jaren in Rotterdam, kwam niet zo vaak op het vliegveld. Naast de Noratlas was ook een hoogtepunt, maar ik weet niet meer in welk jaar (eind 60 begin 70?) een voetbalfinale in het Feyenoord stadion. Er was een Oostduitse club bij betrokken, op Zestienhoven stonden een aantal Interflug (DDR) Il-18's, de voetbalwedstijd liep uit en er was een regeling dat het vliegveld om 24.00 sloot. Daar was geen uitzondering op mogelijk. Volgens mij was er een verlenging, waardoor het tijdschema in de war raakte. Samen met een vriend uit de kroeg om 23.00 uur naar Zestienhoven! Een spektakel om nooit meer te vergeten. De bussen kwamen aangescheurd, passagiers moesten letterlijk hollen, vliegtuigmotoren werden tegelijkertijd gestart en achterelkaar gingen de Il-18's weg. Volgens mij de laatste klokslag 24 uur. Chaos, maar fantastisch om mee te maken.Ik weet niet meer of ik foto's heb gemaakt.
    Henk Schakelaar

  4. #24
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Hoi Henk,

    Bedankt voor het zoekwerk. De registratie heb ik geprobeerd van de staart af te lezen. zou ook 16144 kunnen zijn, maar beter kreeg ik het niet.
    Wat voetbalvluchten aangaat heb ik van mijn broer, die er toen werkte, ongeveer hetzelfde gehoord met Engelse supporters.
    Die stonden niet best bekend en moesten dus persé weg.
    Ze hebben mensen in de toestellen geveegd, bagage ongesorteerd in de ruimen, onder het motto: dat zoeken ze in Engeland maar uit, Gewoon wegwezen.
    Zal daar een aardige uitzoekerij geweest zijn, maar op Rotterdam was alles inderdaad op tijd weg.

    Groeten Stef

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk Schakelaar Bekijk bericht
    Naast de Noratlas was ook een hoogtepunt, maar ik weet niet meer in welk jaar (eind 60 begin 70?) een voetbalfinale in het Feyenoord stadion. Er was een Oostduitse club bij betrokken,
    Dat zal op 8 mei 1974 geweest zijn waarbij FC Magdeburg de finale van de europacup II speelde, en won, tegen AC Milan.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  6. #26

    Standaard

    Dag Stef,

    Dan zou het de 66-16144 moeten zijn. Was vaak lastig af te lezen, zwarte registratie op gecamoufleerde toestellen.
    Moeten mooie verhalen te vertellen zijn over het vervoer van voetbal supporters!
    Groet,

    Henk

  7. #27

    Standaard

    Mathieu, wat goed van je, er begint iets bij me te dagen!
    Laatst gewijzigd door Henk Schakelaar; 27 november 2016 om 13:47

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk Schakelaar Bekijk bericht
    Dag Stef,

    Dan zou het de 66-16144 moeten zijn. Was vaak lastig af te lezen, zwarte registratie op gecamoufleerde toestellen.
    Moeten mooie verhalen te vertellen zijn over het vervoer van voetbal supporters!
    Groet,

    Henk
    of de 68-16144


    http://www.worldmilitair.com/aircraft/bell204.htm

  9. #29

    Standaard

    Ja Eric, dat zou ook kunnen. Vanwege de Vietnam oorlog zijn er heel veel UH-1's gebouwd, waardoor er nogal eens een gedeeltelijke samenloop is van registraties. Veel UH-1D's werden voorzien van zwaardere motoren en omgebouwd tot UH-1H's. Ik weet niet of je dat van de buitenkant kunt zien. "Jouw" 68-16144 is uiteindelijk bij de Argentijnse strijdkrachten terechtgekomen. Het lot van "mijn" 66-16144 weet ik niet. Nu maar afwachten of er een Zestienhoven spotter meer licht op dit toestel kan werpen. Groet, Henk

  10. #30
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Naam: 41. G-ASDD D.H.-104 Dove cn.04452 (1954).jpg
Bekeken: 512
Grootte: 89,5 KB

    41. G-ASDD DH-104 Dove cn.04452 (1954)

    Naam: 42. G-ASKN + bedrijvig platform.jpg
Bekeken: 603
Grootte: 181,9 KB

    42. G-ASKN Carvair en bedrijvig platform (Dakota is van Kestrel, komt tzt nog een aardige foto van)

    Naam: 43. G-AZEB BAC 1-11 517FE cn.BAC.188 Court.jpg
Bekeken: 501
Grootte: 449,1 KB

    43. G-AZEB Bac 1-11 cn.BAC.188 Court

    Naam: 44. G-AZNX Boeing 720-051B cn.18383 Monarch.jpg
Bekeken: 620
Grootte: 96,8 KB

    44. G-AZNX Boeing 720-051B cn.18383 Monarch

    Naam: 45. G-AZRE Vickers Vanguard 952 cn.729 Invicta International.jpg
Bekeken: 624
Grootte: 123,8 KB

    45. G-AZRE Vickers Vanguard 952 cn.729 Invicta International

    Groet, Stef

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •