Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Nederlandse Spitfires van Harry van der Meer

  1. #1

    Standaard Nederlandse Spitfires van Harry van der Meer

    Net verschenen bij uitgeverij Violaero. Prachtige uitgave, een combinatie van een paar verhalen, heel veel registraties en kleurenschema's Achter in het boek op ander papier het operations record book van 322 sqdn tijdens de oorlog. Harry van der Meer heeft een eigen schrijfstijl die mij wel aanspreekt. Behalve de Nederlandse Spitfires ook een uitvoerige lijst van alle Spitfires die in de oorlog in Nederland zijn verongelukt/neergeschoten e.d. Twee puntjes van kritiek, ik had liever nog meer foto's gezien en het operations book had op een diskette als bijlage kunnen worden toegevoegd. En ik dacht dat ik een misdruk had, op de voorpagina is boven de cockpit een soort vlek storend zichtbaar. Helaas niet met photoshop gecorrigeerd. In de winkel zag ik dat andere boeken dezelfde fout hebben. Maar ondanks mijn "gezeur" van harte aanbevolen!
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  

  2. #2

    Standaard

    Lijkt wel stof op de dia, inderdaad wel jammer dat dit, juist op de cover, niet gecorrigeerd is.

    Edit: Ik heb vandaag het boek zelf even door kunnen bladeren. Het ziet er wel erg goed uit...
    Laatst gewijzigd door Archer; 26 november 2016 om 17:37

  3. #3

    Standaard

    Ik heb het boek vorige week gekocht en in één ruk uitgelezen, een update was inderdaad wel nodig. Hoewel er hier en daar wat slordige taalfouten in staan maar niet zoveel als in de oorspronkelijke versie (A5-formaat). Het hoofdstuk over geruchten was wel aardig omdat ik daar zelf ook zijdelings bij betrokken ben geweest (in mijn onschuld destijds).

  4. #4

    Standaard

    Vertel!

  5. #5

    Standaard

    Via een vriend van mij hoorde ik dat er een verzekeringsagent bij iemand in het Westland op visite was geweest. Het verhaal gaat dat die agent bij de persoon in kwestie een vliegtuigstoel zag staan. Deze herkende hij als Spitfire. De persoon in kwestie was verbaasd over de kennis van de agent en vertelde dat hij het complete toestel in zijn loods had staan. Tot dusver de overlevering. Roger Soupart heeft hier ook nog wat onderzoek naar gedaan en wist me te vertellen dat er bloemen waren met de naam Spitfire (zie link:
    https://www.vreeken.nl/559070-tropae...scharlachglanz)
    Typisch geval van een verhaal dat via via via wordt verteld. De vriend van mij wa Rob Delachaux, iemand met een hoop kennis op luchtvaartgebied, vandaar dat ik het idee had dat er wel iets van waarheid in kon zitten. Maar de Spitfire is nooit gevonden.
    Maar een leuk en spannend verhaal is het wel. Net als het verhaal over het onbekende vliegtuig in Malden, dat kwam via Roger Soupart.
    Cees

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •