Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: De Catalina, van Nico Geldhof.

  1. #1

    Standaard De Catalina, van Nico Geldhof.

    We worden verwend, het tweede nieuwe boek binnen één week. Nico Geldhof heeft een lijvig boekwerk (320 pagina's) bij uitgeverij Geromy gepubliceerd. Alle Nederlandse Catalina's worden beschreven, inclusief de civiele en er wordt ook nog een bijlage besteed aan de republikeinse Indonesische Catalina's in de periode tot 1950.
    Laat je niet afschrikken door de wat sombere voorkant, het is op goed papier gedrukt en er staan van Luuk Boerman in kleur de diverse gebruikte beschilderingen in.
    Het is mooi dat een paar enthousiaste mensen, zoals Frank Venus van uitgeverij Geromy, iedere keer weer het financiële risico van een dergelijke uitgave aandurven. Ik weet er wel iets van, met dit soort boeken verdien je geen cent. Daarnaast dank aan Nico Geldhof dat hij ons zijn onderzoeksresultaat gunt. Hij heeft de tekst ook voorzien van noten zodat je verder kunt zoeken. Heb nog wel een vraag aan de deskundigen. Geldhof gebruikt consequent een punt bij de registratie, zoals Y.70. Ik dacht dat het een streepje was. Wie o wie?
    Groet, Henk Schakelaar
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  

  2. #2
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Ben afgelopen zondag begonnen in het boek van Geldhof. Een boek met voor mij twee dingen waar ik minder gelukkig mee ben.
    De noten staan nu aan het eind van elk hoofdstuk. Ik zweer bij noten op dezelfde pagina als de verwijzing in de tekst. Dat geeft dan geen heen en weer geblader.
    Tevens vind ik dat er te veel minder scherpe foto's in staan. Een euvel waar niet alleen dit boek aan lijdt. Is er de laatste jaren in de grafische wereld iets verandert in de drukwerkproduktie?
    Veel foto's maken op mij de indruk "wollig" te zijn, een ander woord heb ik er niet voor, gewoon niet scherp.
    Ondanks dat, prima tekst van auteur Nico Geldhof. Ook de vermelding dat er een tweede deel komt doet mij deugd.

    Groet, Ruud.

  3. #3
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Ben afgelopen zondag begonnen in het boek van Geldhof. Een boek met voor mij twee dingen waar ik minder gelukkig mee ben.
    De noten staan nu aan het eind van elk hoofdstuk. Ik zweer bij noten op dezelfde pagina als de verwijzing in de tekst. Dat geeft dan geen heen en weer geblader.
    Tevens vind ik dat er te veel minder scherpe foto's in staan. Een euvel waar niet alleen dit boek aan lijdt. Is er de laatste jaren in de grafische wereld iets verandert in de drukwerkproduktie?
    Veel foto's maken op mij de indruk "wollig" te zijn, een ander woord heb ik er niet voor, gewoon niet scherp.
    Ondanks dat, prima tekst van auteur Nico Geldhof. Ook de vermelding dat er een tweede deel komt doet mij deugd.

    Groet, Ruud.
    ik heb het boek nog niet ingezien maar bij veel Geromy boeken valt op dat de foto's te grijs zijn. Oftewel er is niet gewerkt aan het contrast. Enige nabewerking is toch wel noodzakelijk en hoeft niet heel moeilijk te zijn.

    Nu weet ik wel dat veel foto's uit de tropen te leiden hebben gehad aan temperatuur en luchtvochtigheid dus het zijn geen makkelijke foto's om mee te werken.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •