Zomaar een idee:
Ik kwam op dit idee door het lezen over de CAF (Commemorative Air Force), een overkoepelende organisatie die verschillende Amerikaanse luchtvaart musea aan elkaar verbindt. Wat mij opviel was de structuur en de mogelijkheden die zo’n organisatie biedt.

Stel je zou een dergelijke organisatie in Nederland opzetten, hierbij kunnen verschillende restauratieprojecten, musea, stichtingen met vliegende toestellen en bedrijven zich aanmelden. Wat het nut hiervan zou zijn is dat het zorgt voor meer bekendheid van de projecten die lopen en die eraan komen. Ook kan het dienen als een soort fonds dat giften verdeeld over de projecten. Het kan helpen met het reclame maken voor fondswerving en met het geven en inschrijven voor vliegshows. Technici die zich vrijwillig of betaald beschikbaar zouden willen stellen kunnen hun gegevens achterlaten waardoor het voor opstartende projecten gemakkelijker wordt om ‘personeel’ te vinden om hun bouwproject op te starten.

Organisaties die nu door mijn hoofd schieten en erin zouden passen om een beeld te vormen zijn; Aviodrome, stichting fokker four, ATN, KluHV, stichting fokker G.1, de Fokker D.XXI en de Dutch Dakota Association.

Dit is een idee dat al ruim een jaar in mijn hoofd speelt en wat sommigen van jullie misschien ook aanspreekt.
Wat zijn uw ideeën hierover, welke mogelijkheden ziet u nog meer en is het realistisch?
Groet,

Daniël