Pagina 2 van 6 EersteEerste 1 2 3 4 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 58

Discussie: Afscheid van de McDonnell F-4F Phantom II in Wittmund.

  1. #11
    Geregistreerd
    10 februari 2016
    Locatie
    Ostfreesland
    Berichten
    112

    Standaard

    Een Transall C-160 van het Lufttransportgeschwader 63 (LTG 63) van de vliegbasis Hohn.
    Deze vliegtuigen komen zo langzamerhand op de lijst van de "bedreigde soorten", ze worden vervangen door de nieuwe Airbus A400M.
    Met dat vliegtuig schijnt men nog een paar problemen mee te hebben, dus de oude Transall moet nog even mee.

    De 50+82Naam: 026.jpg
Bekeken: 361
Grootte: 293,2 KBNaam: 027.jpg
Bekeken: 329
Grootte: 230,0 KB

    In het landingsgestel aan bakboord zit een hulpturbine, ook GTG (Gasturbinengenerator) genoemd, met een vermogen van 203 Pk verstopt.
    Dit apparaat dient er voor om op primitieve vliegvelden de motoren tijdens het starten van de nodige electriciteit, perslucht en hydraulische druk te voorzien.
    Hiermee kan men ook bij bij temperaturen van onder de -30°C de beide motoren voor verwarmen.Naam: 028.jpg
Bekeken: 341
Grootte: 303,2 KB


    Groeten, Hans.

  2. #12

    Standaard

    Zo te zien kan de Transall door zijn knieën zakken, op de laatste foto staat hij lager dan op de voorgaande.
    Overigens een complexe geometrie van het landingsgestel. Weet iemand waar de twee halfronde zwarte palstic covers voor zijn?

  3. #13
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.268

    Standaard

    Hallo Hannes.

    Compliment voor je Nederlands, ik wou dat mijn Duits zo goed was. Om maar niet te spreken over Fries.

    Met vriendelijke groet,
    Ruud.

  4. #14

    Standaard

    Hoi Hans,

    Wederom mooie foto's, zijn een mooie aanvulling op al dat andere moois dat mensen hier op het forum plaatsen. Maar even een vraag, mag de afbeelding van Steinhoff nog op het kielvlak van de Eurofighter staan? Ik dacht gehoord te hebben dat het niet meer toegestaan is dat mensen die in WO2 actief waren zo geëerd worden. Weet jij daar toevallig meer over?

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  5. #15
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    534

    Standaard

    Interessante vraag. In Wiki lezend heeft Johannes Steinhoff zich in 40-45 verdienstelijk gemaakt in de Luftwaffe met 176 overwinningen, waarbij hij aan het eind deelnemer was aan de z.g. vliegermuiterij tegen dikke Hermann. En na WOII is hij als Luchtmachtgeneraal actief geweest bij de NAVO. Kan je deze verdiensten wegstrepen tegen zijn oorlogsverleden? Mijn persoonlijke mening, nee dat kan niet, maar kennelijk wordt daar in Luftwaffe-kringen anders over gedacht.

    Adri

  6. #16
    Geregistreerd
    10 februari 2016
    Locatie
    Ostfreesland
    Berichten
    112

    Standaard

    Helaas kan ik via de Computer geen berichten meer versturen.
    Ik heb vermoedelijk een Virus gevangen.

    Op het Forum Kombuispraat heb ik al eens een discussie over Steinhoff gevoerd.

    Mathieu, geef daar in de zoekfunctie onder Ruim 7 even Steinhoff in dan moeten de berichten boven water komen.
    Maak een Kopie van wat ik daar geschreven heb en plaats Dat op dit Topic.

    Dit bericht verstuur ik via een i-phone, een gedoe van niks.
    Dat kreng geeft mij steeds Duitse woorden in het Bericht.

    Ik denk Dat ik even een poosje uit de lucht ben.

    Groeten Hans

  7. #17
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.268

    Standaard

    Hallo Mathieu, Breeze en Hannes.

    Het verbod van namen op de staarten van de Bundesluftwaffe en van naamgeving van Geschwader, Kazernes, etc., geldt alleen voor het "Legion Condor" uit de Spaanse burgeroorlog. Men wilde die niet meer als voorbeeld voor de Duitse soldaat hebben, i.v.m. Guernica. Dat was een besluit van de Duitse Bondsdag.
    Het Geschwader 74 heeft de naam "Mölders" gedragen van 22 november 1973 (de 32e sterfdag van Mölders) tot 11 maart 2005. Wel moet worden gezegd dat Werner Mölders niet aan het Guernica bombardement heeft deelgenomen, hij was jachtvlieger.
    Het pikante is dat de naam van de man het JG74 in 1973 de naam "Mölders" uitdeelde de WOII ace Generalleutnant Günther Rall was die op dat moment de functie van Inspecteur der Luftwaffe had.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 28 december 2016 om 16:40

  8. #18

    Standaard

    Geweldige topic, erg mooie foto`s ook van de Phantom F4 en Transall.
    Heb 38+01 zelf ook meerdere keren gezien,en ook nog een aantal keer zien vliegen in het blauw met goud, geweldig om die te zien vliegen in die kleuren .
    38+18 is ook behoorlijk mooi om te zien.
    38+01 op Volkel tijdens de luchtmachtdagen.

  9. #19
    Geregistreerd
    10 februari 2016
    Locatie
    Ostfreesland
    Berichten
    112

    Standaard

    Hallo @All,

    Ik zie dat Ruud de vraag al beantwoord heeft.
    Ter aanvulling kan ik nog vermelden dat Steinhoff eerder ge-eerd wordt wegens zijn verdiensten na de oorlog, o.a. als NAVO Generaal en niet als luchtheld uit WO 2.
    Daarvoor kreeg hij ook een paar buitenlandse onderscheidingen, Legion of Merit (Amerika) en Commandeur van het Légion d’honneur (Frankrijk).

    "Helden" uit de tweede wereldoorlog eren wordt hier vermeden, op een paar uitzonderingen na, zoals bijv. Rommel, von Witzleben, Stauffenberg, etc.
    Wat het ombenoemen van straatnamen, pleinen, kazernes betreft gaat men nog verder in de geschiedenis dan WO 2 terug.
    Zo moest enkele jaren geleden de von Lettow-Vorbeck kazerne in Leer omgedoopt worden in Evenburg kazerne, men heeft de ouwe Bismarck eveneens in het vizier.
    Namen zoals Richthofen, Boelcke, Immelmann kwamen ook al eens ter sprake, gelukkig hebben we nog mensen die normaal denken kunnen.

    Ik ga hier verder niet op in, dat wordt mij te politiek, ik ben A-politiek ingesteld.
    We kunnen beter langzaam verder wandelen en kijken wat er voor vliegtuigen in Wittmund stonden.

    Een Douglas A-4N Skyhawk van Bae Systems Technology Solutions & Services Inc.
    Dit Amerikaans bedrijf houdt (of hield) zich bezig met doelslepen voor schiet oefeniningen boven de Noordzee.
    Tegen het eind van de 90er jaren vlogen ze nog met de North American F-100 Super Sabre rond (af en toe zag men hier wel een vliegen), later zijn ze op de Skyhawk overgestapt.
    Sinds 2015 doet Discovery Air Defence Services dit werk, eveneens met de Douglas A-4N Skyhawk met een civiele Canadese registratie.

    De Skyhawk hieronder heeft nog het camouflageschema van de Israelische Luchtmacht waar het toestel oorspronkelijk vandaan komt.
    Voor ons gebied is deze camouflage vermoedelijk niet optimaal.Naam: 029.jpg
Bekeken: 236
Grootte: 349,1 KBNaam: 031.jpg
Bekeken: 205
Grootte: 224,8 KB

    Hieronder wat apperatuur voor het doelslepen.Naam: 030.jpg
Bekeken: 251
Grootte: 384,9 KB

    Vroeger gebeurde dat doelslepen met behulp van een houten Dart, rechts voor de neus van de Transall is er een te zien, ik heb er helaas geen betere foto van gemaakt.
    Het was de bedoeling om met een salvo die Dart zo dicht mogelijk te benaderen.
    Schoot men dat ding in de prak dan moest de schiet oefening afgebroken worden en een nieuwe halen.Naam: DSCI0013AA.JPG
Bekeken: 225
Grootte: 375,6 KB


    Het systeem schijnt weer te werken.

    Groeten, Hans.

  10. #20
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hannes Bekijk bericht
    De Skyhawk hieronder heeft nog het camouflageschema van de Israelische Luchtmacht waar het toestel oorspronkelijk vandaan komt.
    Voor ons gebied is deze camouflage vermoedelijk niet optimaal
    Nou... En toch vloog de LVA eind jaren dertig rond met een vergelijkbaar kleurenschema. Vermoedelijk donkerder getint, dat wel.

    Evengoed weer een mooie bijdrage Hans! In dit genre zien we niet veel foto's hier.

    Groet, Daan

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •