Pagina 3 van 6 EersteEerste 1 2 3 4 5 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 58

Discussie: Afscheid van de McDonnell F-4F Phantom II in Wittmund.

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaasjager Bekijk bericht
    In dit genre zien we niet veel foto's hier.
    Daarom ben ik erg blij dat Hans de moeite neemt ze hier te plaatsen!

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. #22
    Geregistreerd
    10 februari 2016
    Locatie
    Ostfreesland
    Berichten
    112

    Standaard

    Hallo Daan, @all,

    Dat klopt, ik heb daar al kleurentekeningen van gezien, ook een replica van een Fokker D.XXI (omgebouwde T-4 Harvard ?) in het museum bij Schiphol zag ik in kleuren met bruin.
    Ik woon hier in een oefengebied van de NAVO waar tijdens de koude oorlog erg laag gevlogen werd.
    Hier vloog van alles rond, Starfighter, Fiat G.91, Buccaneer, Harrier, Jaguar, Saab Draken, F-111, A-10 Thunderbolt om maar eens een paar te noemen.
    Die vliegtuigen hadden , voor zover ik mij herinner, een vrij donker camouflageschema, op een uitzondering na.
    Men kon hier van alles zien, een Buccaneer met een Tornado zij aan zij, twee Tornado's die elkaar op geringe hoogte van brandstof voorzagen, dat zag er uit als of de een gesleept werd.
    Het mooiste waren de schijn-luchtgevechten op geringe hoogte.
    Een Phantom kwam uit de laaghangende bewolking schieten om een laag vliegende Tornado even de les te lezen.
    Enorm gezicht wat voor vuurstralen uit die uitlaten kwamen en wat voor lawaai.
    Helaas is het op dat gebied erg stil geworden, men ziet hoogstens die knapen uit Wittmund, een verdwaalde Tornado uit Nordholz of een Transall en af en toe eens een Marinehelicopter.

    Even weer terugkeren naar Wittmund.
    Hieronder een Learjet 35A van het doelsleepbedrijf GFD (Gesellschaft für Flugzieldarstellung) in Hohn.
    Dit bedrijf werd op 1 oktober 1966 door de Lufthansa dochter Condor opgericht en vloog met zes Canadair Sabre Mk 6 vliegtuigen die in 1974 door de Fiat G.91 vervangen werden.
    In 1989 ging men over op de Learjet 35/36 die twee doelen kunnen slepen i.p.v. een.
    De toestellen worden o.a. gebruikt om als doel voor de luchtafweer tank Gepard te dienen, waarbij de gesleepte doelen zich 3 tot 6,5 km achter het toestel bevinden, afhankelijk van de rijkwijdte van het geschut.
    Naam: 032.jpg
Bekeken: 292
Grootte: 308,8 KB

    Een Aero L-39ZA Albatros van Airborne Tactical Advantage Co, een Amerikaans bedrijf dat zich bezig houdt met opleidingen.
    Deze toestellen dienen als vijand waar de Amerikaanse jachtvliegers achteraan mogen jagen (Top Gun).
    Naam: 033.jpg
Bekeken: 290
Grootte: 353,1 KB

    Ik ben blij dat ik andere mensen blij maken kan, ik voel mij net een kerstman hoewel ik rondloop als een ouwe schipper en er net zo uit zie.
    Mijn foto's stel ik overigens ter vrije beschikking, met copyright en dat soort dingen heb ik niks aan mijn hoed, in mijn geval een oude Elbsegler.


    Groeten, Hans

  3. #23
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.268

    Standaard

    Hallo Hannes (ik blijf maar bij de Ostfreese naam).

    Ik blijf me verbazen over je goede Nederlands. Wil je delen hoe dat geleerd is?

    Groet, Ruud.

  4. #24
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    248

    Standaard

    Ik zit opeens aan Jan Linzel te denken die uit Stadskanaal komt:

    Naam: Jan Linzel.png
Bekeken: 234
Grootte: 41,8 KB

  5. #25
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.912

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Daarom ben ik erg blij dat Hans de moeite neemt ze hier te plaatsen!

    Groet,

    Mathieu.
    Goh, heb ik nooit foto's upgeload (ge-upload?) van dit evenement?
    Misschien had ik ze toen nog niet bewerkt, ik weet dat niet meer. Volgens mij ben ik een dag eerder geweest, op de 28e juni.
    Toen regende het nog veel harder...
    Ik wacht nog even af of Hannes nog meer foto's gaat plaatsen, daarna kan ik er ook nog wel een paar aan toevoegen








    OK, als smaakmakertje alvast eentje:

    38+13_28jun13ETNT2 by Bert Visser, on Flickr

    De andere foto's van Wittmund, die ik op internet heb staan, zijn via onderstaande link te bekijken (maar ik plaats er nog wel een paar uit die serie):
    https://www.flickr.com/photos/heron0...57648991637580

  6. #26
    Geregistreerd
    10 februari 2016
    Locatie
    Ostfreesland
    Berichten
    112

    Standaard

    Hallo Ruud, @all,

    Ik heb een tijdje in Nederland gewoond en gewerkt, daar heb ik Nederlands geleerd.
    Sinds een kleine dertig jaar ben ik weer terug in de "Heimat".
    Ons "Ostfreesk platt" heeft veel overeenkomsten met de dialecten uit de provincies Groningen, Drenthe, Overijssel en een beetje met het Nederlands.
    Ik ben vaak verbaasd dat de Nederlanders die hier naar toe getrokken zijn vaak zeer goed platt kunnen, soms hoort men dan wel een Nederlands accent.
    Ook merk ik dat mijn Nederlands wat slechter wordt, het schrijfen gaat nog het spreken wordt minder.
    Soms ben ik een woord kwijt of ik moet even nadenken hoe ik een zin moet formuleren, maar ik ben nog geen Google vertaler nodig.
    Ik kom nog maar weinig in Nederland, hoogstens twee of drie maal per jaar een paar dagen, te weinig om op taalgebied fit te blijven.
    In iedergeval staat voor volgend jaar Oostwold Airshow op de lijst van bezoeken.

    @ Heron

    Bij mij duurt het nog even, ik nog een hele serie van dat evenement.
    De smaakmaker ziet er al goed uit.

    Hieronder een Lockheed P-3C Orion van het Marinefliegergeschwaders 3 (MFG 3) Graf Zeppelin op de Marinevliegbasis Nordholz met de kenning 60+05.
    Dit toestel is de voormalige 308 van de Marine Luchtvaart Dienst op de vliegbasis Valkenburg.Naam: 035.jpg
Bekeken: 258
Grootte: 302,5 KBNaam: 035.jpg
Bekeken: 258
Grootte: 302,5 KBNaam: 038.jpg
Bekeken: 244
Grootte: 301,8 KB

    Volgens mij is er iets mis met de propellor uiterst rechts, dat detail valt mij nu pas op.Naam: 034.jpg
Bekeken: 245
Grootte: 292,5 KB

    Ik heb wel een foto van de propellors gemaakt, maar zoals gewoonlijk aan de verkeerde kant.Naam: 036.jpg
Bekeken: 241
Grootte: 307,2 KB

    Een blik onder de motorkap.Naam: 039.jpg
Bekeken: 250
Grootte: 377,5 KB


    Groeten, Hans.

  7. #27
    Geregistreerd
    10 februari 2016
    Locatie
    Ostfreesland
    Berichten
    112

    Standaard

    Een Airbus A319CJ, ook wel Airbus Corporate Jetliner (ACJ) genoemd, van de Flugbereitschaft des Bundesministeriums der Verteidigung (FlBschftBMVg) in Köln-Wahn.Naam: 040.jpg
Bekeken: 230
Grootte: 333,1 KB

    Ook hier even een blik onder de motorkap geworpen, alles is netjes gepoetst.Naam: 041.jpg
Bekeken: 257
Grootte: 371,6 KB

    Een Aérospatiale AS-532 Cougar, een Militaire versie van de Aérospatiale AS 332 Super Puma, van de Flugbereitschaft des Bundesministeriums der Verteidigung (FlBschftBMVg) in Berlin-Tegel.Naam: 042.jpg
Bekeken: 266
Grootte: 334,3 KB


    Groeten, Hans.

  8. #28
    Geregistreerd
    10 februari 2016
    Locatie
    Ostfreesland
    Berichten
    112

    Standaard

    Hieronder een Bölkow 105.
    Ik kan nergens een kenning of registratie vinden zodat ik niet kan beoordelen tot welke eenheid deze helicopter behoort.Naam: 043.jpg
Bekeken: 255
Grootte: 376,2 KB

    Een Eurocopter EC-135T1 van de Heeresfliegerwaffenschule in Bückeburg.
    Sinds 1 juli 2015 is deze eenheid omgedoopt in Internationales Hubschrauberausbildungszentrum in Bückeburg.
    Geweldig lange woorden, zouden er kampioenschappen voor het bedenken van lange woorden bestaan, werden wij ongetwijfeld wereldkampioen.Naam: 044.jpg
Bekeken: 253
Grootte: 329,4 KB

    Een Sikorsky CH-53G van het Mittleres Transporthubschrauberregiment 15 „Münsterland“ in Rheine-Bentlage.Naam: 045.jpg
Bekeken: 271
Grootte: 293,7 KB

    Voor de techneuten op het forum heb ik nog even naar de motor gekeken, het ziet er picobello uit denk ik.Naam: 046.jpg
Bekeken: 253
Grootte: 329,8 KB


    Groeten, Hans.
    Laatst gewijzigd door Hannes; 29 december 2016 om 22:00

  9. #29
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.912

    Standaard

    Die Bo-105 is de 87+63, ook van de HFWS uit Bückeburg.
    De badge van het onderdeel staat bij de Bo normaal op het luik op de neus, tussen beide onderste raampjes in.

  10. #30
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Mooie foto's! De prop van de Orion is niet kapot ofzo, het is gewoon precies de vleugeltip die daar tevoorschijn piept.

    Wat mij opvalt, is hoe leeg het gedeelte onder de motorkap is van de Orion.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •