Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 2 3 4 5 6 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 58

Discussie: Afscheid van de McDonnell F-4F Phantom II in Wittmund.

  1. #31
    Geregistreerd
    10 februari 2016
    Locatie
    Ostfreesland
    Berichten
    112

    Standaard

    Bedankt voor de informatie mannen, ik ben weer wat wijzer geworden.

    Dornier Do 27A-4 van de Reservistenkameradschaft Flugdienst Uetersen.Naam: 049.jpg
Bekeken: 321
Grootte: 288,2 KB

    Hier nog een Do 27A-4, deze schijnt in privébezit te zijn.Naam: 050.jpg
Bekeken: 328
Grootte: 332,0 KB

    Piaggio (Focke-Wulf) 149D van de vereniging QUAX Flieger.Naam: 051.jpg
Bekeken: 322
Grootte: 327,5 KB


    Groeten, Hans.

  2. #32
    Geregistreerd
    10 februari 2016
    Locatie
    Ostfreesland
    Berichten
    112

    Standaard

    Een Pilatus P-3 met de kenning van de Zwitserse Luchtmacht.Naam: 048.jpg
Bekeken: 285
Grootte: 430,6 KB

    Een Saab MFI-17 Supporter van de Deense Luchtmacht.
    Bij de Deense Luchtmacht vliegen de toestellen onder de aanduiding T-17 Supporter.Naam: 047.jpg
Bekeken: 291
Grootte: 328,2 KB

    Een Gomhouria 181 MK. 6. van de Flugsportgruppe Nordholz.
    Het vliegtuig draagt de kleuren van de Egyptische Luchtmacht, dat symbool in de vorm van een groene slang zat volgens mij ook op de neus van de Messerschmitt Bf 109 van het Jagdgeschwader 3 in WO 2.Naam: 052.jpg
Bekeken: 315
Grootte: 340,9 KB


    Groeten, Hans.

  3. #33
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.941

    Standaard

    Nog een aanvulling: die Pilatus P-3 met registratie A-805 was toen al civiel als F-AZHG op naam van Dirk Bellens, Le Plessis Belleville.

    Ik kan het niet laten... toch nog maar eentje van mij

    Een plaatje van de Bo-105 waarbij het unitembleem van de HFWS wel te zien is:
    87+63_28jun13ETNT1 by Bert Visser, on Flickr

  4. #34
    Geregistreerd
    10 februari 2016
    Locatie
    Ostfreesland
    Berichten
    112

    Standaard

    Hallo Heron,

    Bedankt voor de aanvullende informatie, dat is evenals aanvullende foto's altijd welkom.
    Vaak wordt vanuit een andere hoek gefotografeerd zodat men een vliegtuig anders ziet, daardoor komen ook details boven water.
    Op een evenement wordt het na verloop van tijd moeilijk om vliegtuigen te fotograferen zonder mensen op de voorgrond, dan moet men het beste er van maken.
    Hieronder een Stieglitz die ook in Wittmund stond, geen mogelijkheid daar een fatsoenlijke foto van te maken, het stond er zwart van de mensen.
    Met een beetje geluk heb ik een foto van achteren voor mekaar gekregen.

    Focke Wulf Fw 44J Stieglitz met de kenning van de Flugzeugführerschule (FFS) 71 (A/B), in Proßnitz (Tsjechie).
    Dit is geen originele Focke-Wulf, dit vliegtuig werd in 1940 door CCV in Zweden in licentie voor de Zweeds luchtmacht gebouwd.
    Dit toestel behoort ook tot de verzameling van de QUAX Fliegergruppe.
    Naam: 055.jpg
Bekeken: 256
Grootte: 272,1 KB

    Naam: 056.jpg
Bekeken: 270
Grootte: 415,0 KB

    Naam: 057.jpg
Bekeken: 286
Grootte: 483,3 KB

    De Klemm 107B van de QUAX Fliegergruppe.

    Naam: 053.jpg
Bekeken: 277
Grootte: 298,3 KB

    Naam: 054.jpg
Bekeken: 236
Grootte: 140,9 KB

    Zo langzamerhand moet ik mij op nieuwjaar voorbereiden.
    Ik wens alle forumleden en bezoekers " een good'n rutsch" en een voorspoedig 2017.


    Groeten, Hans.

  5. #35
    Geregistreerd
    10 februari 2016
    Locatie
    Ostfreesland
    Berichten
    112

    Standaard

    De Fluggruppe JG 71 "Richthofen" e.V. had ook een paar vliegtuigen opgesteld.
    Deze vereniging werd op 25 april 1975 opgericht en heeft als doel om de bevolking, vooral de jeugd, voor het zweefvliegen te porren.
    Voor dat doel staan er een of twee lesvliegtuigen ter beschikking, uiteraard ken men ook met een motorvliegtuig leren vliegen, daarvoor beschikt men o.a. over een Piper PA-18.
    Sinds 1975 heeft de vereniging een contract met de overheid om de vliegbasis voor opleidingen, rondvluchten, etc. te kunnen gebruiken.

    Piper PA-18-95 Super CubNaam: 058.jpg
Bekeken: 233
Grootte: 325,5 KB

    Een Robin DR-400-180R RemorqueurNaam: 059.jpg
Bekeken: 209
Grootte: 352,8 KB

    Diamond DA-20A-1 KatanaNaam: 060.jpg
Bekeken: 244
Grootte: 320,9 KB

    Naam: 061.jpg
Bekeken: 236
Grootte: 345,8 KB

    En een zwever van het type Grob G-103 Twin II.
    Dit vliegtuig werd op 4 juni 2016 zwaar beschadigt tijdens een buitenlanding op een akker in Aurich-Middels (Broke in two during forced landing in a field.)

    Een link: https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=188165

    Naam: 062.jpg
Bekeken: 234
Grootte: 317,7 KB


    Groeten, Hans.

  6. #36
    Geregistreerd
    10 februari 2016
    Locatie
    Ostfreesland
    Berichten
    112

    Standaard

    De volgende series zijn van slechtere kwaliteit, mijn eenvoudige cameraatje is niet zo geschikt voor het fotograferen op grotere afstanden, als men de zoomfunctie gebruikt worden de plaatjes waziger.
    Wat nog enigzinds toonbaar is zal ik er tussenuit zoeken en nog wat bewerken zodat men een beetje een beeld krijgt van dat evenement.

    Hieronder een Skyhawk van BAE Systems tijdens een afgebroken landing, er werdt een noodsituatie nagebootst, storing in het hydraulische systeem o.i.d.
    Naam: 063.jpg
Bekeken: 200
Grootte: 241,5 KB

    Het toestel kwam van de andere kant terug en maakte de landing met de wind mee i.p.v. er tegen in.
    Naam: 064.jpg
Bekeken: 138
Grootte: 288,8 KB

    Met behulp van een kabel werd het vliegtuig "opgevangen", ik heb nog nooit een straaljager zo snel tot stilstand zien komen.
    Naam: 065.jpg
Bekeken: 215
Grootte: 280,5 KB

    Onder die gele tentjes op de foto zit een of ander listig systeem verstopt, hoe het werkt weet ik niet, het is wel effectief, eventueel als op een vliegdekschip?
    Naam: 066.jpg
Bekeken: 144
Grootte: 291,4 KB


    Groeten, Hans.

  7. #37
    Geregistreerd
    10 februari 2016
    Locatie
    Ostfreesland
    Berichten
    112

    Standaard

    Uiteraard waren de diverse hulpdiensten zeer snel ter plekke.

    "Politie".
    Naam: 067.jpg
Bekeken: 173
Grootte: 314,6 KB

    Brandweer.
    Naam: 068.jpg
Bekeken: 210
Grootte: 307,1 KB

    Ambulance.
    Naam: 069.jpg
Bekeken: 155
Grootte: 308,8 KB


    Groeten, Hans.

  8. #38
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    539

    Standaard

    Dat werkt natuurlijk alleen maar als er een vanghaak aanwezig is. Dus beperkt tot marinevliegtuigen.
    Op de Nederlandse militaire velden is (was?) een ander noodvangsysteem aanwezig. Daarbij klapt bij een dreigende overshoot een net omhoog aan het eind van de baan, waarbij er ook een soort dempend remsysteem was om de vertraging niet al te groot te maken.
    Op Ypenburg was zoiets aanwezig, maar officieel mochten wij als zweefvliegers absoluut niet op de hoofdbaan komen.

    Adri

  9. #39
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Breeze Bekijk bericht
    Dat werkt natuurlijk alleen maar als er een vanghaak aanwezig is. Dus beperkt tot marinevliegtuigen.
    Op de Nederlandse militaire velden is (was?) een ander noodvangsysteem aanwezig. Daarbij klapt bij een dreigende overshoot een net omhoog aan het eind van de baan, waarbij er ook een soort dempend remsysteem was om de vertraging niet al te groot te maken.
    Volgens mij is dat Net opvangsysteem vervangen door een noodkabel toen de Starfighter in dienst kwam, die wel een vanghaak had. Het Net bracht ook veel schade aan zodat een vliegtuig snel was afgeschreven...
    Laatst gewijzigd door Pim Pouw; 13 januari 2017 om 14:08 Reden: F16 vervangen door Starfighter

  10. #40

    Standaard

    De F-104G had ook al een vanghaak en daar is regelmatig gebruik van gemaakt. Een net dat omhoog klapte heb ik op de Nederlandse velden nooit gezien.
    Maar er was geloof ik wel zoiets als een net voor de 104-periode. Er staat mij iets bij van foto's van Hunters in zo'n net.

    Hans
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Dutchplanes; 13 januari 2017 om 14:21

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •