Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28

Discussie: Flying Legends Airshow Duxford 2011

Hybrid View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #1
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard Flying Legends Airshow Duxford 2011

    Er kwamen leuke positieve reacties op het verschijnen van de foto's van Hannes over de laatste Phantoms op Wittmund, ondanks dat het evenement al een paar jaar geleden was. Vandaar dat ik nu wat foto's uit 2011 durf te plaatsen van de Flying Legends Airshow, die jaarlijks op Duxford wordt gehouden.

    Duxford is nog een vliegveld uit de 2e wereldoorlog; vooral in lay-out, maar ook sommige hangars zijn nog uit die tijd. In de film "Battle of Britain" uit 1968/69 zie je b.v. een aanval op een vliegveld, waarbij een grote hangar wordt geraakt. Dat is toen op Duxford gefilmd.
    Omdat het een 'normaal' vliegveld is, kun je dus ook per vliegtuig deze show bezoeken en dat gebeurt dan ook in grote getale.
    Enkele van die bezoekende toestellen:

    Dakota PH-PBA met op de achtergrond Dove D-INKA. Dit waren beide commerciële vluchten:
    PH-PBA_D-INKA_09jul11EGSU01 by Bert Visser, on Flickr

    PH-PBA_09jul11EGSU01 by Bert Visser, on Flickr

    Ook 'Doornroosje' kwam bezoekers brengen:
    PH-DDZ_09jul11EGSU01 by Bert Visser, on Flickr

    G-AXZO is een Cessna-180 SkyWagon uit 1954. Op de achtergrond ligt de snelweg van Cambridge naar London:
    G-AXZO_09jul11EGSU01 by Bert Visser, on Flickr

    Bezoekende toestellen worden aan de overkant van het veld geparkeerd (behalve de Dakota's). Op deze foto staat nog niks, zodat onderstaande plaat van Ryan Navion A N8968H 's morgens vroeg moet zijn genomen:
    N8968H_09jul11EGSU01 by Bert Visser, on Flickr

    wordt vervolgd...

  2. #2

    Standaard

    Leuk!!

  3. #3
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Mooi!! Vooral dat shot van de Doornroosje!

    Daan

  4. #4
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Nog wat bezoekers voor de show. Erik kwam uit Duitsland met z'n Jodel D.119: D-ERIK_09jul11EGSU01 by Bert Visser, on Flickr

    Helaas kun je niet bij de geparkeerde toestellen aan de overkant komen (behalve als piloot/passagier), zodat ik deze zeldzame Procaer F.15A Picchio niet beter heb dan dit:
    F-BLGO_09jul11EGSU01 by Bert Visser, on Flickr

    Ik heb een zwak voor de Cirrus, sinds deze op Eelde worden geïmporteerd en onderhouden, dus hier een SR22GTS in de landing: G-CGRD_09jul11EGSU01 by Bert Visser, on Flickr

    Ook uit Ierland kwamen ze kijken, zoals hier met deze Cessna-182S Skylane-II: EI-GSM_09jul11EGSU01 by Bert Visser, on Flickr

    Niet iedereen landt even netjes, zoals deze Bölkow Bo-208C Junior laat zien: G-AVLO_09jul11EGSU01 by Bert Visser, on Flickr
    Laatst gewijzigd door Heron; 29 januari 2017 om 16:11 Reden: lay-out wil niet zoals ik het wil...

  5. #5
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Er waren natuurlijk nog wel meer bezoekende kisten, maar ik zal voor de afwisseling even een paar foto's uit de show laten zien.

    Een Nieuport 17/23 Scout (G-BWMJ) die op z'n huid wordt gezeten door Mikael Carlsson (spelling?) in z'n Fokker DR.I (SE-XXZ):

    G-BWMJ_SE-XXZ_09jul11EGSU01
    by Bert Visser, on Flickr

    Hier nog een plaatje van de 'groene baron':
    SE-XXZ_09jul11EGSU05 by Bert Visser, on Flickr

    Toch een bezoeker, in de vorm van DeHavilland DH-84 Dragon-2 'Iolar' van Aer Lingus:
    EI-ABI_09jul11EGSU01 by Bert Visser, on Flickr

    Er was zelfs een tweede DH-84 Dragon en die zat in de show (G-ECAN uit 1943):
    G-ECAN_09jul11EGSU01 by Bert Visser, on Flickr

    Er waren ook DH-89A Dragon Rapides voor rondvluchten, waaronder de G-AKIF:

    PH-DDZ_G-AKIF_09jul11EGSU01
    by Bert Visser, on Flickr

    G-AKIF_09jul11EGSU01 by Bert Visser, on Flickr

    En de andere, de G-AIYR, die als door het leven gaat als HG691:
    G-AIYR_HG691_09jul11EGSU2 by Bert Visser, on Flickr

    G-AIYR_HG691_09jul11EGSU by Bert Visser, on Flickr

    wordt vervolgd...

  6. #6
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    En we gaan weer verder. Er was nog een Dragon Rapide in camo, maar met civiele registratie en titels...

    G-AGJG_09jul11EGSU by Bert Visser, on Flickr

    Geen deelnemer aan de show, maar een bezoeker: G-ETME, een Nord-1002 Pengouin en dat is weer een licensiebouw van de Messerschmitt Me-108 Taifun:
    G-ETME_09jul11EGSU by Bert Visser, on Flickr

    Er waren ook nog van die 'rooie dingen', die voor fotografen vaak hinderlijk in de weg rijden, maar zonder deze zou de show niet gehouden kunnen worden. Als eerste een oude Gloster Saro Meteor:
    Meteor_09jul11EGSU01 by Bert Visser, on Flickr

    Dan een wat modernere Cobra-2, die van het vliegveld van Cambridge geleend was:
    Cobra2_09jul11EGSU01 by Bert Visser, on Flickr

    En de derde van het rijtje is weer iets typisch Brits... een omgebouwde RangeRover:
    Rover_09jul11EGSU01 by Bert Visser, on Flickr

    En dan is er nog zoiets als "Terence the Tug", die al sinds de 2e Wereldoorlog op Duxford staat en daar z'n werk doet:
    Terence_the_Tug_09jul11EGSU by Bert Visser, on Flickr

    wordt vervolgd...

  7. #7
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Top, leuk! Bedankt voor het delen! Mooi!

    Die Rapides hebben toch ook wel wat he...

  8. #8
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    In de Fairey Swordfish, als torpedobommenwerper beroemd geworden tijdens de slag om de Bismarck, had je mooi pech als je geen piloot was, want dan moest je staan! LS326_09jul11EGSU03crop2 by Bert Visser, on Flickr LS326_09jul11EGSU05 by Bert Visser, on Flickr Tijdens de show komt altijd 'het saluut' langs: LS326_09jul11EGSU06 by Bert Visser, on Flickr Een 'iets' zwaardere bommenwerper was de Avro Lancaster, die in Engeland nog steeds militair rondvliegt. De enige andere vliegwaardige Lanc staat in Canada: PA474_09jul11EGSU01 by Bert Visser, on Flickr Ook de amerikanen hadden een zware bommenwerper, de Boeing B-17G: G-BEDF_09jul11EGSU00 by Bert Visser, on Flickr G-BEDF_09jul11EGSU01 by Bert Visser, on Flickr G-OXVI_09jul11EGSU01 by Bert Visser, on Flickr

    Wordt vervolgd...
    Laatst gewijzigd door Heron; 4 februari 2017 om 16:08

  9. #9
    Geregistreerd
    10 februari 2016
    Locatie
    Ostfreesland
    Berichten
    112

    Standaard

    Prachtige serie platen Heron!!!

    Die "ouwe Lanc" vloog hier in mei 2015 langs in richting Wilhelmshaven, waarschijnlijk als een soort jubileum wegens het einde van de oorlog, toendertijds 70 jaar geleden.
    De oude vliegbasis Duxford is een fantastisch museum waar men een paar dagen kan vertoefen om alles goed te bekijken.
    Een Airshow heb ik daar helaas nog niet gezien, het museum heb ik in de zomer van 1999 bezocht op weg naar het Royal International Air Tattoo in Fairford.
    Van dat evenement zal ik bij tijd en wijle ook nog wat foto's plaatsen.

    Hieronder een foto van een zeldzame Bell P-63 Kingcobra die ik in 1999 in Duxford gefotografeerd heb.
    Helaas is dit toestel enkele jaren geleden tijdens een vliegshow verongelukt.
    Naam: 030.jpg
Bekeken: 973
Grootte: 427,9 KB


    Groeten, Hans.

  10. #10
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Ja, die Bell KingCobra heb ik ook nog wel ergens op dia staan. Er is ook nog een poosje een P-39 Airacobra geweest, maar ik ben nu te lui om op te zoeken waar die gebleven is :-)
    De Lancaster is toen misschien wel weer op Eelde geweest. Elke 5 jaar vliegen ze 'memorial flight's' boven de graven van gesneuvelde RAF-militairen op het vaste land.

    Hier een Curtiss 75 Hawk:
    G-CCVH_09jul11EGSU01 by Bert Visser, on Flickr

    Een ander Curtiss product, de P-40B Warhawk:
    G-CDWH_09jul11EGSU02 by Bert Visser, on Flickr

    De P-40E Kittyhawk, die die morgen z'n eerste testvlucht had gedaan na restauratie:
    VH-PIV_09jul11EGSU01 by Bert Visser, on Flickr

    En hier nog een P-40N:
    F-AZKU_09jul11EGSU2 by Bert Visser, on Flickr

    Duxford is bekend om z'n formaties, dus... bij deze:
    Curtiss_09jul11EGSU02 by Bert Visser, on Flickr
    (helaas geen 100% scherpe plaat)

    Een andere formatie, altijd welkom boven Albion:
    Buchons_09jul11EGSU02 by Bert Visser, on Flickr

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •