Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27

Discussie: 18 squadron, nieuw boek

  1. #11

    Standaard

    Ook allemaal gelezen, Ruud? ;-)

  2. #12

    Standaard

    Het schrijven van boeken is een uitputtende bezigheid. Een roman kan dan nog tamelijk gemakkelijk uit de pen rollen, maar een op feiten gebaseerd luchtvaartboek, dat een specifiek historisch aspect behandelt vereist diepgravend onderzoek en steeds weer controleren van aangedragen feiten, voordat het boek ter perse gaat. Daarom heb ik grote bewondering voor iedereen, die een poging daartoe waagt. Mijn eerste reactie is dan steeds: ‘Geachte schrijver, hartelijk dank dat u een bijdrage hebt geleverd aan het ontsluiten van een stukje luchtvaartgeschiedenis.’ Ik zal niet altijd zo’n boek aanschaffen, omdat niet alles past binnen mijn belangstellingsgebied. Maar vergezochte en oppervlakkige reacties verdient geen enkele auteur. En zeker niet voordat een boek verkrijgbaar is.
    Daarom Marianne van Velzen, mijn complimenten.
    Als mijn boek, waaraan ik nu werk en dat zal gaan over het restaureren van oude vliegtuigen en de bouw van replica’s, uitgebracht wordt zal het zeker niet de titel ’de Restauratie en Replicajongens’ mee gaan krijgen.


    Dick Funcke

  3. #13
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dick Funcke Bekijk bericht
    ... zal het zeker niet de titel ’de Restauratie en Replicajongens’ mee gaan krijgen....

    En ik beloof plechtig, dat als ik ooit eens een Engelstalig boek over een Fokker zou schrijven het zeker niet de titel "Fokker boys" gaat krijgen

  4. #14
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Hallo Coert.
    Geen enkele in mijn verzameling. Ik wilde alleen het gebrek aan fantasie laten zien.

    Groet, Ruud.

  5. #15

    Standaard

    We gaan zien wat deze "Bomber Boys" gaat worden!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Hallo Coert.
    Geen enkele in mijn verzameling. Ik wilde alleen het gebrek aan fantasie laten zien.

    Groet, Ruud.

  6. #16

    Standaard

    Iemand het boek al besteld???
    Gr. Frank

  7. #17
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Hallo Frank.

    Ja, als pre-order in Engeland bij The Book Depository voor € 17,81 en gratis verzending.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 11 april 2017 om 11:59

  8. Standaard

    Ik ben nu halverwege, maar het boek kan helaas niet als serieus geschiedenisboek worden aangemerkt. De auteur heeft zich een paar forse vrijheden veroorloofd. Het leest lekker weg, maar de werkelijkheid en fantasie zijn flink door elkaar gehusseld. Helaas!

  9. #19
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk Schakelaar Bekijk bericht
    Ik ben nu halverwege, maar het boek kan helaas niet als serieus geschiedenisboek worden aangemerkt. De auteur heeft zich een paar forse vrijheden veroorloofd. Het leest lekker weg, maar de werkelijkheid en fantasie zijn flink door elkaar gehusseld. Helaas!
    Hallo Henk,
    Dank voor je bericht! Ik ben wel nieuwsgierig geworden; kun je wat voorbeelden noemen over fantasie en werkelijkheid die door elkaar gehusseld zijn? Dat zou doodzonde zijn. Krijgt het onbekende 18e wat aandacht in Australie...

    Groeten,
    Edwin

  10. Standaard

    Op 9 maart 1942 repareerde Vdg Pelder met 4 man een beschadigde Lockheer 212, en vloog met 4 man via een tussenlanding naar Ceylon. Een fantastische prestatie. In het boek voert een fictieve vlieger "Tom", met behulp van één Australier dezelfde reparatie uit, maar vliegt vervolgens naar Australië. De schrijfster zegt dat zij twee fictieve vliegers opvoert om haar zegslieden te beschermen. Tja. Vrijheid van de schrijfster, maar het zou niet mijn keuze zijn geweest. Ander voorbeeld, de schrijfster noemt de Lodestar oud. In 1941 geleverd, wel zwaar belast en moesten misschien nodig onderhouden worden, maar niet oud.
    Groet Henk
    Laatst gewijzigd door Henk Schakelaar; 10 juni 2017 om 11:25

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •