Pagina 6 van 25 EersteEerste ... 4 5 6 7 8 16 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 246

Discussie: Foto's Formatievliegen

  1. #51
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    In 1986 was ik op de vliegshow van de Zweedse Luchtmacht op Ljungbyhed. Behalve de militaire trainingstoestellen Sk.50 (SAAB 91 Safir), Sk.60 (SAAB 105 jet) en Sk.61 (Scottish Aviation Bulldog), vliegt daar ook de Trafikflygarhogskolan, dus de verkeersvliegers hogeschool. Op dat moment hadden ze 3 Piper Navajo's en die zie je hier:

    SE-ITA+ITB+ITC_14jun86ESDA by Bert Visser, on Flickr

  2. #52
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Deze keer 2 diascans van de Ahlhorn vliegshow van september 1984.
    Dit is een formatie die niet snel zal worden herhaald, want de Do-27 vliegt niet zoveel, militaire Hueys beginnen zeldzaam te worden in Europa en waar vind je tegenwoordig nog een vliegwaardige Bristol Sycamore...?

    formation1_22sep84EDNA by Bert Visser, on Flickr

    formation2_22sep84EDNA by Bert Visser, on Flickr

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heron Bekijk bericht
    Deze keer 2 diascans van de Ahlhorn vliegshow van september 1984.
    Dit is een formatie die niet snel zal worden herhaald, want de Do-27 vliegt niet zoveel, militaire Hueys beginnen zeldzaam te worden in Europa en waar vind je tegenwoordig nog een vliegwaardige Bristol Sycamore...?
    Inderdaad nu een paar zeldzame vliegtuigen.
    Ik heb zelf maar één keer een Sycamore zien vliegen. Is denk ik dezelfde als die jij hier op foto toont.
    Heb toen een foto gemaakt terwijl hij op de grond stond. Dit was tijdens de ILA 1986 op vliegveld Hannover op 8 juni 1986. Deze lichtgroene Sycamore voerde toen registratie D-MALC.

    Mvg, Boris

  4. #54
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Klopt (bijna) helemaal. Inderdaad stond de D-HALC op de ILA. Ook daar heb ik 'm geplaat, zie onder. Jouw "M" in de regi is 'gründsetzlich unmöglich', aangezien het Duits register de eerste letter van de regi (na het nationaliteitskenmerk "D") gereserveerd heeft voor de klasse waar het toestel in valt. De letter "H" is voor helikopters, dus elke civiel registreerde heli zal beginnen met "D-H...". De letter "M" in Duitsland staat voor ultralights, maar dus ook lichte autogyro's!
    D-HALC staat nu in militaire kleuren in het vliegtuigmuseum van de basis Nordholz. Een aanrader om eens te bezoeken.

    edit: omdat er sprake was van een vergrootglas, heb ik de foto's maar in een groter formaat geplaatst. Ik had ze klein gehouden, omdat het geen formatiefoto's zijn...

    D-HALC_08jun86EDDV2 by Bert Visser, on Flickr

    D-HALC_08jun86EDDV1_edit by Bert Visser, on Flickr
    Laatst gewijzigd door Heron; 1 mei 2017 om 16:36

  5. #55

    Standaard

    Hallo Heron,

    Mijn foto lijkt heel veel op jouw eerste foto. Alleen staan er bij mij mensen op.
    Nog eens goed gekeken met een vergrootglas, en inderdaad D-HALC. Kan ik meteen weer gaan strepen in mijn fotoregister.
    Dat het Duitse register op die manier werkte, wist ik niet. Anders had ik het zelf wel gemerkt. <Zucht> Burgerluchtvaart, het blijft ook niet echt boeien.

    Mvg, Boris

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heron Bekijk bericht
    ...en waar vind je tegenwoordig nog een vliegwaardige Bristol Sycamore...?
    Het zal je verbazen, maar in Oostenrijk bij Red Bull: http://www.flyingbulls.at/en/events-...-171-sycamore/

  7. #57
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Ik ben verbaasd

  8. #58
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Nog maar eentje...?
    Deze is geplaat op de Ooswold Airshow van 2015. Aankomende Pinksteren is er daar weer een airshow.

    Form_25may15EHOW03crop by Bert Visser, on Flickr

  9. #59
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Diascan van een flypast op Mildenhall op 24 mei 1986. De Britten noemden dit toen de Falklands Formation, met een Sea King AEW.2 en een Sea Harrier FRS.1

    Falkland_pair_24may86EGUN by Bert Visser, on Flickr

  10. #60
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Nu is het met een (Sea) Harrier niet zo moeilijk om in formatie te blijven met een heli, maar voor b.v. een F-16 is dat een stuk lastiger.
    Op de KLu Open Dagen op Volkel in 2013 werd het toch gedaan.

    J-015_Q-17_14jun13EHVK2 by Bert Visser, on Flickr

    J-015_Q-17_14jun13EHVK1 by Bert Visser, on Flickr

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •