Pagina 3 van 25 EersteEerste 1 2 3 4 5 13 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 246

Discussie: Foto's Formatievliegen

  1. #21

    Standaard

    Direct gefotografeerd vanuit de formatie.

    Naam: Flevopolder 2014-06-01.jpg
Bekeken: 795
Grootte: 135,8 KB
    Fokker Four team boven de Flevo polder. 1 juni 2014.

    Mvg, Boris

  2. #22
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.912

    Standaard

    Geen superkwaliteit (slecht weer), maar wel een speciale formatie:

    BXA-formation_20jun09EHVK4_1 by Bert Visser, on Flickr

  3. #23
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Mooi!

    Deze formatie (of vergelijkbaar) wordt altijd met veel tamtam aangekondigd, "uniek", "nog nooit gezien", "verrassing". Mijn jonge hart hoopt dan altijd dat ze nog eens een écht bijzondere kist meenemen (Bear bijvoorbeeld) en is dan ook altijd diep teleurgesteld en sterk verontwaardigd over de loze belofte.

    Evengoed erg aardig om te zien!

  4. #24

    Standaard

    Hallo Heron,

    Je hebt al met al heel wat leuke formaties gefotografeerd door de tijd heen.
    Het valt mij op dat ik dat eigenlijk helemaal nooit doe. De door mij geplaatste foto's zijn zowat de enige die ik in mijn elektronische archief kon terugvinden. Ben nog niet door mijn negatieven geweest.
    Heb jij affiniteit met formaties of heb je gewoon veel gefotografeerd al die jaren?
    Voor de rest niet veel inzendingen in deze rubriek (ook van mijn zijde). Je zou toch denken dat het moet rammelen van de foto's.

    Mvg, Boris

  5. #25
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.912

    Standaard

    Hé Boris,

    ik heb niet speciaal iets met formaties, maar vind het wel leuk als er verschillende types bij elkaar vliegen. Vaak zit er dan wel een verhaal aan vast, zoals b.v. bij de formatie van een F4U en een A-7 (Corsair-I en -II), of een P-47 en een A-10 (Thunderbolt-I en -II). Grote formaties hebben altijd iets speciaals, gewoon omdat er veel toestellen zijn.

    De waarheid is dat ik gewoon vanaf 1981 erg veel geplaat heb. Ik moest en zou alles fotograferen wat er was. Ik heb o.a. veel dia's van de Red Arrows, Patrouille de France, Frecce Tricolori en anderen, maar voor m'n verzameling zijn die van mindere waarde, omdat je geen specifiek toestel kunt identificeren...
    Ik ga eerst voor een plaat van een vliegtuig met de regi zichtbaar (als dat kan) en daarna pas voor de 'mooie' plaat. In het geval van dit formatie-topic kan ik opmerken dat ik ooit dia's van interessante formaties bij elkaar heb gestopt en toen ik die ging digitaliseren was dat doosje vrij snel aan de beurt en waren ze dus al beschikbaar.

    Wat ook helpt is het feit dat ik van begin af aan met telelenzen heb gewerkt, waar de gemiddelde airshowbezoeker het, vooral in het pre-digitale tijdperk, met kleine (of standaard) lenzen moest werken. Aangezien filmpjes geld kosten ga je vliegende kisten (meestal te ver weg, dus klein) dan als eerste niet meer doen. Vandaar dat je veel spotters nu ook hoort zuchten: Had ik deze camera/lens 30 jaar geleden maar!

    Nu, in het digitale tijdperk, maak ik veel meer foto's, want het kost bijna niks extra's. Vandaar dat je dan ineens ook andere soorten foto's gaat maken (zie onder). Rond 1981 had ik 3 of 4 filmpjes van 36 opnamen bij me en als je die vol had, was je klaar voor de dag. Geen bewijs van wat je gezien had en bovendien niks om je verzameling vliegtuigfoto's uit te breiden...

    ganzen_06mrt11EHAM by Bert Visser, on Flickr

    En om de zaak on-topic te houden... ook nog maar eentje met metalen vogels:


    J-015_G-BWMF_14jun13EHVK1
    by Bert Visser, on Flickr

    Van deze dag heb ik nog een paar, maar dan met andere formaties

  6. #26

    Standaard

    Hallo Heron,

    Bij mij ongeveer het zelfde verhaal. Vroeger stopte ik wel na 3 rolletje van 36 beelden. Allemaal veel te kostbaar.
    Pas nadat ik een digitale camera had gekocht weer veel gaan fotograferen. Er kunnen er dan ook een heleboel op een geheugenkaartje.
    Ik heb ook nog een tijd gehad dat ik bewust geen camera meenam. Ik heb het idee dat je dan alles veel beter opneemt in je geheugen. Vandaar.

    Mvg, Boris

  7. #27
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.912

    Standaard

    Dezelfde Meteor als hierboven, alleen de F-16 is ineens veranderd in een Hunter...

    G-KAXF_G-BWMF_14jun13EHVK by Bert Visser, on Flickr

  8. #28
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.912

    Standaard

    De volgende maar weer...

    Jet-formation_14jun13EHVK6 by Bert Visser, on Flickr

  9. #29
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.912

    Standaard

    Deze is goed voor je herkenningscapaciteiten :-)

    44-ship_04may85Bentlage by Bert Visser, on Flickr

    En niet spieken op m'n site, hè!

  10. #30
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Van boven naar beneden:

    Alouette II
    Bölkow Bo-105
    Tigre
    Huey
    Sikorsky CH-53 (moest ik eerst opzoeken, ik dacht aan een -58)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •