Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergegeven resultaten: 21 t/m 27 van 27

Discussie: Fokker T.8W

  1. #21
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Dank je Boris. Helaas hebben mijn ogen cilinders dus ik zal toch weer veroordeeld zijn tot een multifocale bril. De twee torische lenzen die ik zou moeten kopen om in ieder geval veraf geen bril meer nodig te hebben waren me te duur, 1590 euro per lens. Na een rekening van zo'n ruim 3000 euro van het AMC vorig jaar voor twee implantaten dacht ik nu... laat maar en plaats de standaardlensjes.
    F..k de commercie in de gezondheidszorg.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 30 april 2017 om 15:51

  2. #22

    Standaard

    Hallo Ruud,

    Begrijp wat je schrijft.
    Ik ben zelf ook bijziend (±-6) met op beide ogen flinke cilinders (±3). Verder sinds kort ook een leesgedeelte. Dus ook een multifocale bril nu. En dat was inderdaad geen goedkope.

    Mvg, Boris

  3. #23
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo allemaal.

    Een beetje onthand door een kapotte computer hierbij toch nog een prettige 2e Kerstdag en de beste wensen voor 2018.
    Ik kon niet langer wachten om hier mijn laatste verwerving te tonen. Nog niet binnen maar ik kan net zo goed de afbeelding van de verkoper tonen, hoef ik geen beveiliging meer te plaatsen.
    Een T.VIIIw in Saloniki (Thessaloniki) Griekenland met de registratie D1+AB.
    Er waren nog twee andere foto's maar dit was de mooiste. De andere twee gaven niet het volledige toestel en leken minder scherp.
    Naam: D1+AB.jpg
Bekeken: 694
Grootte: 120,6 KB

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 27 december 2017 om 13:35

  4. #24
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

  5. #25

    Standaard

    Hallo allemaal,

    Voor mijn boekje over de Arado Ar 186 ben ik intussen in de Egeïsche Zee aangekomen, bij SAGr 126 en 2./125 in Athene en op Kreta. Ik weet neti zo goed wat er allemaal over de T.VIIIW geschreven is, maar is het echt niet wat beter bekend wanneer de T.VIIIW nu precies bij SAGr 126 gevlogen heeft? Asisbiz moet je niet al te letterlijk nemen.

    In augustus 1941 hadden de drie Staffeln allemaal allleen maar He 60s. In september 1942 ging SAGr 126 tijdelijk op in KG 100, een beetje een papieren exercitie. Toen was de T.VIIIW al verdwenen, misschien wel eerder?

    Van Prudent Staal heb ik een practtige foto gekregen van He 60's en een T.VIIIW in Athene, maar ik zou er liefst eentje hebben met een Ar 196 en een Fokker. Misschien heeft er iemand een tip.

    Peter

  6. #26
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    Nuenen
    Berichten
    115

    Standaard

    Peter,

    Je zou contact kunnen opnemen met Byron.
    Een expert op het gebied van de Luftwaffe in Griekenland
    Je kunt de contact mogelijkheden vinden in de memberlist van 12 O'Clock High.
    Zie http://forum.12oclockhigh.net/

    Jaap

  7. #27

    Standaard

    Dank voor de suggestie, Jaap.

    Peter

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •