Weergegeven resultaten: 1 t/m 1 van 1

Discussie: Tenerife, Bob Schreiner en de Dakota

  1. Standaard Tenerife, Bob Schreiner en de Dakota

    Gisteren bezoek aan de Aviodrome beurs/ Lelystad. Minder stands dan voorheen en volgens mij ook minder bezoekers. Veel grijze hoofdjes (ben er helaas zelf ook één). Voordeel van de beurs is dat je soms nieuwe boeken tegen een wat aangenamere prijs dan de officiële kunt kopen en dat de auteur iets vertelt over de totstandkoming en ook een handtekening
    /opdracht wil geven. Het Dakota boek stond al een poosje op mijn lijst, is echt naslagwerk. Helaas nog steeds geen oplossing voor de Klu X-1 uit 1951/1952.
    Schreiner boek (harde kaft 216 pagina's) is geschreven door zijn zoon. Ben erg benieuwd.

    Tenerife boekje, 64 bladzijden heb ik gisteren uitgelezen. Eerste 30 pagina's inleiding (bouw 747, plaats vliegveld, eerdere ongelukken). Daarna beschrijving ongeluk. Een paar verhelderende tekeningen en foto's;, aanloop tot het ongeluk is goed beschreven. Vond de verklaring van het ongeluk minder. Om de communicatie tussen toren en vliegtuigen en de communicatie binnen de toren en binnen de twee cockpits goed te kunnen volgen zou m.i. de complete transcript inclusief gevloek moeten worden afgedrukt.
    Er worden vragen gesteld in het boekje die niet worden beantwoord (bijvoorbeeld hoeveel mensen waren er nu precies in de Panam cockpit, waarom wilde de verkeersleiding een onhandige afslag gebruiken). Als niet vlieger past het mij niet met de vinger te wijzen, maar starten zonder duidelijke toestemming en met vraagtekens in de eigen cockpit lijkt mij onjuist. De uitvoering van het boekje is keurig, maar wat mij erg irriteert (ook bij de vorige uitgave) is dat blijkbaar niemand een spelling controle gebruikt.

    Henk Schakelaar
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •