Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Nu op ebay.

  1. #1

    Standaard Nu op ebay.

    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. #2
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    539

    Standaard

    Dat is weer een intrigerende foto. De bekleding op beide vleugels tussen de ribben is verdwenen. Maar hoe? brand, vandalisme, of toch muizen.

    Adri

  3. #3

    Standaard

    Op zich geen onbekende foto. Verkoper heeft nog meer Nederlandse foto's in de aanbieding, helaas geen vliegtuigen.
    Deze C.X is volgens mij door een explosie op de neus gezet. Ongetwijfeld is de luchtdruk de oorzaak geweest van de gaten links en rechts.

  4. #4

    Standaard

    Een vrijwel identieke - maar betere - foto staat in Edwin's boek over de C5 (p.181)..
    Hier wordt vermeld dat het een wrak op De Zilk was, en dus een door de Nederlanders zelf vernietigd toestel.

    Pieter

  5. #5

    Standaard

    Naam: 2142 Douglas DC-3 PH-ASM 1942-Norwegen-Oslo-Abgesturtzt D-ATJG.jpg
Bekeken: 456
Grootte: 100,8 KB
    De voormalige DC-3 PH-ASM van de KLM.
    Nu op ebay. Foto 1942 Norwegen Oslo Abgestürtztes Beute Flugzeug DC 3 Kennung D - ATJG
    Laatst gewijzigd door Karel Kalkman; 10 april 2017 om 10:35

  6. #6
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter H Bekijk bericht
    Een vrijwel identieke - maar betere - foto staat in Edwin's boek over de C5 (p.181)..
    Hier wordt vermeld dat het een wrak op De Zilk was, en dus een door de Nederlanders zelf vernietigd toestel.

    Pieter
    Ik had wellicht het bijschrift wat duidelijker moeten maken, de foto linksonder is op Hilversum gemaakt. Overigens is de foto vanavond afgelopen. Ik heb geboden maar mijn portemonnee was helaas niet dik genoeg!

    De foto die nu op ebay is verkocht toont overigens een C.5, herkenbaar aan het driehoekige stabilo.
    Groeten,
    Edwin

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    Ik had wellicht het bijschrift wat duidelijker moeten maken, de foto linksonder is op Hilversum gemaakt. Overigens is de foto vanavond afgelopen. Ik heb geboden maar mijn portemonnee was helaas niet dik genoeg!

    De foto die nu op ebay is verkocht toont overigens een C.5, herkenbaar aan het driehoekige stabilo.
    Groeten,
    Edwin
    Grappi dat het een C.5 is, had ik zo snel ook niet gezien.
    Bekend welke kist dit geweest is?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karel1 Bekijk bericht
    Naam: 2142 Douglas DC-3 PH-ASM 1942-Norwegen-Oslo-Abgesturtzt D-ATJG.jpg
Bekeken: 456
Grootte: 100,8 KB
    De voormalige DC-3 PH-ASM van de KLM.
    Nu op ebay. Foto 1942 Norwegen Oslo Abgestürtztes Beute Flugzeug DC 3 Kennung D - ATJG
    Onverkocht gebleven! Had deze eveneens gemist.. het uiteindelijke lot van deze kist was niet bekend, maar de schade op deze foto ziet er niet goed uit. Net boven de "G" uit de registratie zie je dat de romp is ontzet en het lijkt erop of ook het landingsgestel door de vleugel is gekomen. Iemand meer gegevens?

  9. #9
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Hallo Jan.

    Ik denk dat deze foto onderhands verkocht is. Er verschijnt volgende mededeling: Deze aanbieding is door de verkoper beëindigd omdat het object is zoekgeraakt of stukgegaan.

    Deze noodlanding was niet het einde van de Mees. Zie hieronder. Bij de Luftwaffe werden toestellen tot zo'n 80% schade nog afgevoerd om te worden hersteld, in ieder geval een poging daartoe, en anders "ausgeschlachtet". Ze moesten wel, hun productiecapaciteit was niet groot genoeg om alle verliezen aan te vullen.

    DC 3-194G 2142 PH-ASM Mees D-ATJG, NA+LE In service July 1939, taken over by the germans in May 1940. In Lufthansa service from 15/6 1940 until at least 3/9 1944. Probably destroyed in an allied attack.
    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 15 april 2017 om 10:15

  10. #10
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    Overigens is de foto vanavond afgelopen. Ik heb geboden maar mijn portemonnee was helaas niet dik genoeg!

    De foto die nu op ebay is verkocht toont overigens een C.5, herkenbaar aan het driehoekige stabilo.
    Groeten,
    Edwin
    Hallo Edwin.

    Ik stuur wel een scan wanneer hij is gearriveerd.
    Heb je overigens gezien dat ook Tom Willis (c***d) deze wilde hebben. Jij overbood hem, zelfs deze had zo maar naar Engeland kunnen verdwijnen. Gelukkig was het van hem meer een probeersel, zijn bod was niet zo hoog.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 15 april 2017 om 10:01

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •