Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: Nu op ebay.

  1. #11

    Standaard

    The aircraft was transported by train through neutral Sweden (!) to Germany and Switzerland to Zurich  Dübendorf.
    Repaires started by Swissair, total costs 65.000,- Reichsmark.


    Classic

  2. #12

    Standaard

    Hi Classic, Ruud,

    nice to hear! I think the Luftwaffe code is first used, after that it got the D- registration.
    Because of the uncertain end of this Douglas I was not sure about this accident and the definitive end of this Douglas. What are the sources of your information?

  3. #13
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Hallo Jan.

    Bron: http://histaviation.com/Douglas_DC_3.html

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 15 april 2017 om 15:04

  4. #14

    Standaard

    Jan,

    De bron is o.a. Luchtvaartkennis.
    Bij de PH-ASM heb ik geen foto's van de Luftwaffe code NA+LE aangetroffen, maar wel veel foto's van de D-ATJG.
    De vraag is dus is de Luftwaffe code in het begin kort in gebruik is geweest!
    Ik heb wel foto's van:
    NA+LB (PH-ASK) die snel D-AOSF wordt.

    Met vriendelijke groeten,
    Classic

  5. #15

    Standaard

    Vrijwel elke kist heeft eerst een Luftwaffe registratie gevoerd. Neem bijvoorbeeld de buitgemaakte T.VIII-W's die eerst werden voorzien van een Luftwaffe code (de zogenaamde vierletterige Stammkenzeichen, soort fabriekscode) en daarna een -drie letterige en een cijfer - code van een operationele unit. Natuurlijk gold voor de civiele kisten dat ze dan een D- registratie zouden krijgen. Het Stammkenzeichen moet zodoende aangebracht zijn geweest, gevolgd door (in dit geval) civiele D- registratie.
    Luchtvaartkennis heb ik digitaal, maar had zo 1-2-3 er niet aan gedacht die te raadplegen. Voor de volgende keer wel een handige tip
    De maker van histaviation zou er tenslotte misschien goed aan doen het onderscheid te maken tussen de verschillende registraties. Dat vergemakkelijkt het begrip van de overigens verder interessante lijst.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •