Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Bijscholing vliegers uit Ned. bij LA-ML/KNIL

  1. #1

    Standaard Bijscholing vliegers uit Ned. bij LA-ML/KNIL

    Beste allemaal,

    Kan iemand mij helpen aan de (Nederlandse) GMB data van de hierna genoemde vliegers die in Nederland als kort verbander werden geworven voor de LA cq ML/KNIL en in Indië een bijscholing volgden voor het LA-ML brevet vlieger en (behalve Dorrestein) ook het brevet waarnemer 2e klas.

    Bijscholing 1939: Res Elt vl J.C.F. Knapp, Res Elt vl J.B. Scheuer, Res Elt vl A.F.A.R. Vos de Wael en Res Elt vl Jhr. B. Sandberg.

    Bijscholing 1940: Res Elt vl ir. D.L. Asjes, Res Elt vl S. de Mul en Res Sgt vl D.P. Dorrestein.


    Als iemand nog meer namen heeft van Nederlandse vliegers die in 1939 en 1940 werden uitgezonden dan hou ik me ook aanbevolen.

    Vast mijn dank voor jullie hulp en vr. groet,

    Peter Boer

  2. #2
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Beste Peter,

    J.C.F. Knapp GMB datum 30-7-1926
    J.B. Scheuer GMB 1-1-1935
    D.L. Asjes GMB 24-8-1931
    S. de Mul GMB 19-6-1929
    D.P. Dorrestein GMB 25-6-1932

    Met vr.groet,
    Hans Mauer (vrijwilliger NIMH).

  3. #3

    Standaard

    Dag Hans,

    Bedankt voor je hulp. Ik ben bezig met het uitzoeken van alle brevetteringen van vliegers en waarnemers bij de LA en ML/KNIL uit de periode 1937-1941. Nog best ingewikkeld; vliegers uit Nederland kregen meestal een bijscholing tot het LA/ML brevet vlieger van plm. twee maanden en vzv officier ook nog plm. drie maanden tot waarnemer 2e klas. Ook uit Nederland kwam Res Elt vl ir. J. Verwijs (bijscholing 1940).

    Vr. groet,
    Peter

  4. #4

    Standaard

    Sorry guys, Jhr Bodo Sandberg hoort er natuurlijk niet bij; ging pas in 1943 naar ML/KNIL over (RNMFS en via PEP naar 120 Sq).
    Peter

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •