Pagina 5 van 8 EersteEerste ... 3 4 5 6 7 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 76

Discussie: Fokker Spin.

  1. #41

    Standaard

    De F.K.26 is gerestaureerd en in deze conditie stond het op de expositie van het 25jarig jubileum van de LVA op Soesterberg in 1938. Ik dacht eerst aan de Avia-tentoonstelling in de Houtrusthallen in 1937, maar de toestellen waren daar niet zo opgesteld en het (linnen?) dak is anders.

  2. #42

    Standaard

    Karel dank voor je snelle reactie, ik had al wat gezocht, je komt niet veel foto's tegen van het LVA jubileum, of heb ik het mis?

  3. #43

    Standaard

    [QUOTE=henks;80894]Hallo allen,

    Heeft iemand enig idee waar en wanneer deze foto van deze Spin is genomen met op de achtergrond een FK-26?

    Henk Steevens[/QUOTE]

    De foto is genomen op de tentoonstelling van de opendagen op Schiphol, 6-7 september 1938.

    Met vriendelijk groeten,
    Ronald
    Laatst gewijzigd door Classic; 30 april 2021 om 17:28

  4. #44

    Standaard

    Vandaar ook zeker de cockpit (mock-up) van een Ju-52, omdat dat meer associatie heeft met de burgerluchtvaart van Schiphol dan Soesterberg.

    Henk Steevens.
    Laatst gewijzigd door henks; 30 april 2021 om 18:56

  5. #45

    Standaard

    Ronald, weet je ook ter gelegenheid waarvan de tentoonstelling toen op Schiphol werd gehouden?

    Henk Steevens

  6. #46

    Standaard

    Die luchtvaarttentoonstelling op Schiphol was ter gelegenheid van het veertigjarig regeringsjubileum van koningin Wilhelmina.
    De opening was op 1 september 1938 en de tentoonstelling liep t/m 2 oktober.

  7. #47

    Standaard

    Ook weer bedankt, dat maakt een hoop duidelijk.

    Henk Steevens

  8. #48

  9. #49

    Standaard

    Inderdaad het kranten bericht zegt genoeg.
    De opstelling van de Spin is volgens mij niet in de genoemde hangar A.
    Het lijkt meer op een tent, of zou het plafond van doek zo in Hangar A gemaakt zijn?

    Henk Steevens.

  10. #50

    Standaard

    Henk, ik ben nog even verder wezen zoeken en dan blijkt de datum van 1 september voor de opening toch te kloppen.
    Mvg, Ronald

    https://www.delpher.nl/nl/kranten/vi...:a0041&rowid=3

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •