Pagina 3 van 8 EersteEerste 1 2 3 4 5 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 76

Discussie: Fokker Spin.

  1. #21

    Standaard

    Pim, wederom bedankt voor je informatie.

    Henk Steevens.

  2. #22
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Naam: Limburgsch Dagblad - 17juni1937.PNG
Bekeken: 1495
Grootte: 456,3 KB

    Limburgsdagblad 17 Juni 1937

  3. #23

    Standaard

    Beste Pim bedankt voor het plaatsen van het kranten bericht.
    Bijgevoegde foto, Jan Hoekstra op de Spin, andere foto uit 1990, Edwin Boshof (testvlieger Fokker op dat moment) met Jan Hoekstra.
    Ik weet dat, voordat Edwin de Spin in Eindhoven ging vliegen, hij advies heeft gevraagd aan Jan Hoekstra, hoe de Spin te vliegen.

    Henk Steevens.Naam: 60 Spin 1936 Jan Hoekstra 19...jpg
Bekeken: 1263
Grootte: 21,4 KBNaam: 59 Spin 1936 Replica Edwin Boshof en Jan Hoekstra 19-04-1990.jpg
Bekeken: 1732
Grootte: 103,1 KB

  4. #24
    Geregistreerd
    2 november 2010
    Locatie
    Nijverdal
    Berichten
    39

    Standaard

    De Hirth HM504 is door mij gereviseerd voor de vluchten met Edwin Boshof, overigens we kunnen er nog eentje op ware grote nabouwen(de motor kan een viercilinder Oraha zijn, deze zijn met prop nieuw te koop in Tjechie , want ik bezit alle originele tekeningen en schetsen , waar de Spin 1936 van gebouwd is. Liefhebbers?

  5. Standaard

    Henk,
    Bij de foto van Jan Hoekstra had ik (zoals je kunt zien) de breedte-hoogte verhouding foutief.
    Dat heb ik inmiddels gecorrigeerd.
    Herman Dekker

  6. #26

    Standaard

    Over de Spin gesproken; ik kwam deze foto bij toeval tegen. Misschien is hij bij de kenners bekend, maar ik vraag me af welk verhaal hierbij hoort. Afkomstig uit https://archives.imeche.org/archive/engines/955387-anthony-fokker?

    Dick Funcke
    Naam: Schermafbeelding 2020-04-15 om 10.32.30.jpg
Bekeken: 776
Grootte: 69,7 KB

  7. #27
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    ik vraag me af welk verhaal hierbij hoort.


    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  

  8. Standaard

    Van de Do X zijn onderdelen bewaard gebleven. Volgens een getuige die ik jaren geleden gesproken heb, waren de branden zo heftig geweest, dat er maar weinig van de houten vliegtuigjes over was gebleven. Het aluminium kon men goed gebruiken en de bruikbare delen zijn toen nog overgebracht naar het museum in Berlijn.

  9. #29

    Standaard

    Bedankt voor de uitleg, Pim. De man met de hoed op hield het voor gezien, zo te zien.

    Dick Funcke

  10. #30

    Standaard

    In het bericht van 16 april j.l. van Pieter wordt de suggestie gewekt dat in 1943 in het ULAP museum meer vliegtuigen verloren zijn gegaan dan alleen de Do X. Zou kunnen, maar lijkt mij niet zo waarschijnlijk, immers volgens o.a. Steinle zijn er ruim 100 vliegtuigen (bijna alle Duits erfgoed) tijdig in "veiligheid" gebracht door verplaatsing naar diverse locaties vooral oostwaarts. Daarvan zijn er na de oorlog 25 exemplaren uiteindelijk in het museum in Krakau terecht gekomen, waaronder dus de Spin die in 1986 naar Nederland terugkwam. Van ongeveer verplaatste 75 vliegtuigen is het lot onbekend. Groet, Gert.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •