Weergegeven resultaten: 1 t/m 1 van 1

Discussie: 80 jaar Nederlandse DC-3's en Dakota's 1936-2016

  1. Standaard 80 jaar Nederlandse DC-3's en Dakota's 1936-2016

    Recent verschenen is een boek van Theo Wesselink over de C-47. Zowel de Nederlandse als de overzeese gebiedsdelen, civiel en militair worden behandeld. Voor de goede orde, het betreft een boek met nagenoeg uitsluitend registraties. Het is een dikke pil, 428 pagina's. De toestellen worden behandeld aan de hand van de eigenaars. Wat mij stoort aan het boek is dat er geen index is en er veel, in mijn ogen onnodige, dubbele informatie in voorkomt. Je moet steeds zoeken. Voorbeeld is de MLD 078. Geschiedenis wordt verteld aan de hand van de mutaties en eindigt dan dat het toestel teruggaat naar de Klu als X-11. Voor het vervolg moet je dan weer naar het Klu hoofdstuk.
    Vele, ook voor mij interessante, foto's, maar geen enkele aanduiding wie de originele fotograaf was. Helaas geen oplossing voor het mysterie van de in 1951 in dienst genomen X-1.
    Moet een flinke klus zijn geweest om alle gegevens te vergaren, maar vraag mij wel af, met uitzondering van de foto's, hoeveel nieuwe gegevens in dit boek staan.
    Groet, Henk
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)    

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •