Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Vreemde vorm

  1. #1
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard Vreemde vorm

    Naam: Foto. Bleriot 125, Le Bourget, 1933 kopie.jpg
Bekeken: 1166
Grootte: 101,1 KB

    Bleriot 125, Le Bourget, 1933. Buitenissige vorm.

  2. #2

    Standaard

    Hallo Ruud, goed dat je er weer bent.

    Is inderdaad een rare vorm. Maar dit waren wel de jaren dat er onbekommerd kon worden geëxperimenteerd.
    Nog zo'n Frans experiment uit 1933.


    De vliegende vleugel A.V.2 van Charles Fauvel. Deze was uitgevoerd met een motor van 32 pk.
    Op het gezicht nog zo'n vliegtuig met weinig potentieel.

    Mvg, Boris

  3. #3
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Boris.

    Ik ben er nog niet helemaal. Het is nu precies een maand geleden dat ik een nogal traumatische gebeurtenis heb meegemaakt en ik o.a. geen interesse meer had in mijn hobby. Om me heen kreeg ik van alle kanten te horen dat dat juist zou kunnen helpen bij het verwerken. Dus volg ik die raad nu op maar zal zeker nog niet zo actief zijn als voorheen, zo ver ben ik nog niet.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 17 juli 2017 om 07:28

  4. #4

    Standaard

    Hallo Ruud,

    Misschien nog niet op volle sterkte, maar zoals gewoonlijk wel weer een pareltje van jouw kant.
    Wat misschien niet direct op deze foto opvalt is dat het vliegtuig zowel een duw- als een trekpropeller heeft.
    Ik vond nog een filmpje op jijbuis waarin het vliegend te zien is. Het vliegtuig was blijkbaar bijzonder genoeg om op de film te zetten.

    Mvg, Boris

  5. #5
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Boris.

    Dat had ik misschien ook moeten vermelden, ik kende het filmpje. Wat vind je van de 4 kielvlakken? Blijkbaar hard nodig bij deze constructie.
    Hier alsnog het filmpje: http://www.dailymotion.com/video/x35gv6y

    Groet, Ruud.

  6. #6
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Allereerst wil ik vertellen dat ik blij ben dat jij, Ruud, weer meedoet. Ik hoop dat het met de problemen weer de goede kant heen gaat.
    Dit plaatje vond ik in een, mij onbekend, 'album de cromos'

    Naam: img761.jpg
Bekeken: 587
Grootte: 229,5 KB

    Een gek vliegtuigje dat ik niet kende. JanJr.

  7. #7

    Standaard en was niet alleen een tekening ...


  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Hallo Boris.

    Wat vind je van de 4 kielvlakken? Blijkbaar hard nodig bij deze constructie.

    Groet, Ruud.
    Hallo Ruud,

    Inderdaad vier van die buitengewoon kleine kielvlakjes. De ontwerper hiervan had toch blijkbaar wel zij eigen ideeën hoe hij dit ding vliegend moest krijgen (of was hij enkel in het bezit van een laag schuurtje ).
    In deze tijd zou men er één gigantisch groot kielvlak van maken. Zoiets als bij een Airbus A400M of C-17.
    Ach, we moeten maar denken dat ze in die tijd hun ideeën alleen konden controleren door het te proberen (niets geen computer simulatie). En we mogen dankbaar zijn dat er toen heel veel mensen van alles hebben geprobeerd. Dat levert leuke plaatjes op en heeft geresulteerd in sommige buitengewoon technologisch vooruitstrevende uitvindingen en vliegtuigen. Als ik zie wat ± honderd jaar vliegtuigbouw heeft bereikt is dat echt wel opmerkelijk.

    Mvg, Boris

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •