Pagina 3 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31

Discussie: Ongekende gekte (op eBay)

  1. #21

    Standaard

    De foto's van mijn eerste levensjaar zijn inmiddels rechtenvrij!!!

    Hans

  2. #22
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchplanes Bekijk bericht
    De foto's van mijn eerste levensjaar zijn inmiddels rechtenvrij!!!

    Hans

    Tja... de vraag is nu: Wie heeft er belang bij foto's van een baby Hans op zo'n witte vacht?

  3. #23
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    230
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Naam: IMG.jpg
Bekeken: 348
Grootte: 115,2 KB

    Dan hierbij twee gun camera foto's van mijn ouweheer uit 1938; hij was ltn.waarnemer bij de LVA.
    De linkerfoto een "voltreffer", de rechter er flink naast. Het doel was een Fokker C5, vermoedelijk gemaakt op Soesterberg tijdens de opleiding.
    De foto is dus nu auteursrechten vrij en mag dus gedeeld worden.

    Groet, Ger.

  4. #24
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchplanes Bekijk bericht
    De foto's van mijn eerste levensjaar zijn inmiddels rechtenvrij!!! Hans
    Ik denk het niet. Een foto die gepubliceerd is door een rechtspersoon ( bedrijf ) is rechten vrij na 70 jaar. Een prive foto komt pas vrij na 70 jaar na het overlijden van de maker ( ik neem aan de vader of moeder va Dutchplanes )

  5. #25
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Na eerdere plaatsing voor € 100,00 wordt hij nu aangeboden voor € 20,00. Blijkbaar was zijn truc niet erg succesvol.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Naam: 2Wk. Foto Luftwaffe : France-Frankreich Beute Flugzeug Breguet mit Balkenkreuz | eBay.jpeg
Bekeken: 310
Grootte: 307,9 KB

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 26 september 2017 om 21:12

  6. #26
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Dat gebeurde nadat ik hem een bericht stuurde (nog over het oude item met de prijs van 100 EUR) dat hij de boel bedroog en het item had gerapporteerd.

    Ik heb overigens ook nu ebay weer op de hoogte gebracht dat hij een preview foto digitaal bewerkt heeft.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Na eerdere plaatsing voor € 100,00 wordt hij nu aangeboden voor € 20,00. Blijkbaar was zijn truc niet erg succesvol.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Groet, Ruud.

  7. #27
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ben benieuwd of iedereen weer wakker is - weer een foto van een Breguet in Luftwaffe dienst:

    https://www.ebay.de/itm/Orig-Foto-Be...cAAOSwridZ9f30

  8. #28

    Standaard

    Ben eigenlijk wel benieuwd naar dit (sub)type en ook wat de Duitsers ermee gedaan hebben

  9. #29
    Geregistreerd
    10 februari 2016
    Locatie
    Ostfreesland
    Berichten
    112

    Standaard

    Hallo Jan,

    Het vliegtuig op die foto is er een van de Breguet Br. 690 serie, vermoedelijk een Breguet 693 of een Breguet 695.
    Het is het zelfde soort vliegtuig dat Ruud bij posting no. 25 op dit topic geplaatst heeft.

    Op onderstaande link is een tekening van een Breguet 639 te zien:

    https://upload.wikimedia.org/wikiped...reguet_693.svg

    De Br. 690 serie was een serie lichte aanvals bommenwerpers, er werden in 1939/40 ongeveer 230 stuk van gebouwd.
    Tijdens de inval in Frankrijk door de Duitsers in mei 1940 werden de vliegtuigen tegen militaire kolonnes ingezet waarbij ze zware verliezen door luchtdoelgeschut leden, bovendien konden ze zich niet effectief tegen de Duitse jachtvliegtuigen verdedigen.
    Bij een aanval op gemotoriseerde kolonnes op 12 mei 1940 in het gebied Maastricht-Tongeren-Bilsen, keerden slechts acht van achtien Bre. 693 naar de thuisbases terug.
    Tijdens de acties gingen er 79 toestellen door vijandelijk vuur of andere oorzaken verloren, andere bronnen spreken van 119 verliezen door diverse oorzaken.
    Na de Franse nederlaag gingen de overgebleven vliegtuigen naar de Vichy-Luchtmacht.
    Na de bezetting van het Franse Vichy-gebied in november 1942 kwamen de vliegtuigen bij de Duitse- en Italiaanse Luchtmacht terecht waar ze bij vliegscholen voor opleidings-doeleinden werden gebruikt.


    Groeten, Hans.

  10. #30

    Standaard

    Ha Hans,

    Vindt het een bijzonder aardige kist. Leuk concept, jammer dat het niet helemaal heeft geresulteerd wat de Fransen ervan hebben verwacht. Is er een typeboek verschenen over de Breguet 690 serie?

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •