Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Tijdschriften over Fokker G1.

  1. #1
    Geregistreerd
    5 augustus 2017
    Berichten
    1

    Thumbs up Tijdschriften over Fokker G1.

    Kan iemand mij helpen waar ik tijdschiften kan vinden en kopen over de Fokker G1.
    Ik ben een model schaal 1:10 aan het bouwen met behulp van de tekeningen van Jos Broos.
    Het wordt een statisch model maar met een kabelbediening naar de roeren.

    Bart Kaptein.

  2. #2

    Standaard

    Zoek even op internet naar de boeken van Edwin Hoogschagen (Uitg. Violaero) en de Dutch Profile van Luuk Boerman.
    Ouder werk: de tekening van J.Broos heeft samen met een artikel in het blad De Modelbouwer gestaan ergens begin jaren '80. En natuurlijk de Cockpit Vliegtuigencyclopedie-uitgaven van Hugo Hooftman. Historisch her en der achterhaald maar wel veel plaatjes. De heruitgave heeft een kleurenafbeelding op de kaft.
    De website van de Stichting Fokker G1 zal ook wel iets vermelden over interessante literatuur/ links.

  3. #3

    Standaard

    Ik weet nu even niet meer hoe die site heet, maar die gaat geheel over de Fokker G.1 en dan zie je bekant elk onderdeel en dan zie je ook hoe een paar onderdelen werken. Ik weet niet of de daaraan wat hebt en als je er wat aan kan hebben zou ik het kunnen opzoeken.

  4. #4

    Standaard

    Pitot, bedoel je niet de boeken van de SFG-1 over de Fokker G-1? Edwin heeft de twee boeken over de Fokker C.V geschreven.
    Die boeken zijn overigens te bestellen bij SFG-1 (deel 1 helaas al uitverkocht). Met deel 2 heb je voornamelijk het operationele gedeelte in handen.

  5. #5

    Standaard

    https://fokkerg-1.nl/index.php/nl/de-g-1
    Misschien je deze site wel handig want, deze site gaat over de Fokker G.1 en misschien staat er wat in de webshop wat je zoek.

  6. #6

    Standaard

    Klopt, Jan, Sorry, ik associeer Edwin altijd met de G.1

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •