Weergegeven resultaten: 1 t/m 1 van 1

Discussie: Last Flight from Singapore

  1. #1

    Standaard Last Flight from Singapore

    Door Peter Boer's recente prachtige Hurricane publicatie bedacht ik mij dat ik het boek "Last Flight from Singapore" nog op de stapel ongelezen werkjes had liggen. De schrijver was een Amerikaan die dienst deed bij de RAF en na deelname aan de Battle of Britain is uitgezonden als Hurricane piloot naar Singapore. Als één van de laatste RAF-piloten ontsnapt met zijn Hurricane naar Palembang en daar door een Japanse kogel in het onderbeen uitgeschakeld tijdens een operatie tegen landingsvaartuigen en net op tijd gerepatrieerd naar India.In september 1942 vermist, waarschijnlijk boven Frankrijk of het Kanaal en niet meer gevonden. Tijdens zijn leven had hij al een boek gepubliceerd over zijn tijd als Spitfire piloot en dit boek is postuum in 1943 uitgebracht. Ik heb een Amerikaanse herdruk uit 2014. De auteur heeft een vlotte pen, het is een zeer leesbaar boek. Het gaat vooral over zijn tijd in Singapore en in mindere mate Palembang. Je krijgt een goede indruk van de spanningen waaronder de piloten moesten opereren en de overmacht van de Japanners in de lucht. Doordat Donahue een enthousiaste fotograaf was staan er ook een paar interessante foto's in het boek. Door de toenmalige censuur worden de squadron aanduidingen verhuld en zijn medestrijders alleen met voornaam en of eerste letter van de achternaam aangeduid. Warm aanbevolen!

    170 pagina's, slappe kaft. Ik heb US $ 15,95 (exclusief verzending) betaald. Ook als E-book verkrijgbaar.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Henk Schakelaar; 16 augustus 2017 om 20:21

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •