Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Brewster Model 340/SB2A-4 Buccaneer

  1. #1
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard Brewster Model 340/SB2A-4 Buccaneer

    Brewster Model 340/SB2A-4 Buccaneer.

    In "Aero Journal No 62, Décembre 2017–Janvier 2018" staat een artikel van 18 pagina's over de militaire luchtvaart in Nederlands-Indië van 1911–1941.
    Het verbaast me telkens weer dat tekenaars van zijaanzichten zich verplicht voelen om toestellen af te beelden die wel besteld maar nooit geleverd zijn.
    Ook in dit artikel weer een voorbeeld daarvan, de Brewster Model 340/SB2A-4 Buccaneer. Als toestel trouwens een mislukking van de eerste orde.

    Naam: Brewster Model 340:SB2A-4 Buccaneer.jpg
Bekeken: 551
Grootte: 180,1 KB

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 13 december 2017 om 13:05

  2. #2

    Standaard

    Ben eigenlijk wel benieuwd naar het artikel! Ligt de nadruk op de periode na 1937 (opbouw, uitrusting, oorlog tegen Japan) of komt de gehele geschiedenis evenwichtig aan bod? Ik denk overigens dat de toevoeging van de "what if" profiles de grootste meerwaarde is bij een dergelijk onderwerp (wat natuurlijk op verschillende manieren al uitgebreid aan bod is gekomen - alleen misschien niet in het Frans..)

    De Brewster 340 was een grote mislukking. Dat konden de kopers overigens niet weten, behoudens dan misschien het feit dat de ervaring van Brewster nogal wat achterliep bij Curtiss, Douglas enzovoorts en het dus een tweederangs keuze moet zijn geweest.

  3. #3
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Jan.

    Indien je geïnteresseerd bent wil ik wel jpegjes van dat artikel maken. Moet je alleen wat geduld hebben want ik heb nu amper tijd om scans van mijn foto's te maken.
    Kan ik het via meerwaarde naar je zenden indien het klaar is?

    Groet, Ruud.

  4. #4
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LVA-40 Bekijk bericht
    De Brewster 340 was een grote mislukking.
    Zoals wel vaker door (onder andere) continue wijzigende eisen die aan het toestel werden gesteld. Het was ook niet handig om het prototype vol te hangen met pantserplaten en andere noodzakelijkheden zonder er een sterkere motor voor te hangen. Bovendien was er van alles mis bij Brewster. (Was het ook niet zelfs zo dat door Brewster gebouwde F-4U Corsair toestellen van inferieure kwaliteit waren? Zoiets staat me bij)

  5. #5

    Standaard

    @Ruud: graag! Stel ik zeer op prijs!
    @Edwin: die sterkere motoren waren er natuurlijk wel, maar niet leverbaar door een oververhitte markt. Het hele Brewster verhaal is m.i. een kwestie van overhitte markt vs het willen voldoen aan de (soms onhaalbare) eisen van de klant. Gelukkig hebben we de "what if profiles" nog

  6. #6
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Jan.

    Vannacht kon ik niet slapen vanwege constante hoestaanvallen dus ben ik midden in de nacht opgestaan
    omdat in niet liggende toestand de aanvallen verdwenen en slechts een lichte kriebel bleef.
    Dus ben ik maar achter de computer bezig gegaan om het artikel uit Aero Journal om te zetten naar .jpg.
    Vanochtend heb ik het op We Transfer gezet dus die zullen binnenkort een mailtje sturen naar je mailadres bij "de meerwaarde" om het op te halen.

    Groet, Ruud.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Hallo Jan.

    Vannacht kon ik niet slapen vanwege constante hoestaanvallen dus ben ik midden in de nacht opgestaan
    omdat in niet liggende toestand de aanvallen verdwenen en slechts een lichte kriebel bleef.
    Dus ben ik maar achter de computer bezig gegaan om het artikel uit Aero Journal om te zetten naar .jpg.
    Vanochtend heb ik het op We Transfer gezet dus die zullen binnenkort een mailtje sturen naar je mailadres bij "de meerwaarde" om het op te halen.

    Groet, Ruud.
    Mijn dank is HEEL groot!
    Inmiddels gaat het wel weer beter?

  8. #8
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Jan.

    Prima, veel plezier ermee.
    V.w.b. de gezondheid, een verkoudheid gepaard gaande met kriebelhoest. Heeft even tijd nodig.

    Groet, Ruud.

  9. #9

    Standaard

    Beste Ruud,

    met belangstelling zit ik deze topic te lezen. Zelf ben ik een modelbouwer van Nederlands Militaire Vliegtuigen en de Bucaneer ligt op de stapel om te gaan bouwen.
    Zou er de mogelijkheid zijn om ook de gescande bestanden mijn kant op te sturen?
    Heb ik meer informatie dan dat er tot nu van bekend is.

    Groet
    Joop Gelauf

  10. #10
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Joop.

    De Brewster wordt in het artikel niet verder technisch behandeld, hij staat op een pagina met 3 andere zijaanzichten (2x Glenn Martin en 1x CW-22).
    Verdere info zul je dus van het net moeten halen.

    Indien je het bestand toch wilt hebben moet je je normale mailadres toesturen. Het bestand staat nog enige dagen bij We Transfer. Ik hoef dus alleen maar je mailadres door te geven zodat ze je kunnen berichten om het op te halen.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 15 december 2017 om 22:13

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •