Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Willem Vredeling overleden

  1. #1

    Standaard Willem Vredeling overleden

    Gisteren ontving ik het verdrietige bericht dat Willem Vredeling op 81 jarige leeftijd is overleden. We kennen Willem als een bevlogen luchtvaart historicus, die een inspirator was voor velen. 'We vragen het Willem wel even' dat was meestal de oplossing van een historisch vraagstuk. Willem heeft mooie boeken nagelaten waarvan het boek van de Fokker D.23, ik, Peter Knippels en Frank Venus intens hebben samengewerkt. Velen van ons zullen nog jaren genieten van Willems publicaties. Rasechte Fokkeraan Willem rust zacht!
    Martin
    Laatst gewijzigd door Amonhorus; 24 november 2017 om 19:03

  2. #2
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    40

    Standaard

    Ik heb via de SFG-1 deze vriendelijke man mogen leren kennen. Enig discussies met hem kunnen voeren, een echte kenner. Hij zal door vele worden gemist. Ik wens zijn familie, vrienden en bekenden veel sterkte toe met het verwerken van dit verlies.
    Silvester

  3. #3
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik zal Willem enorm missen. Het nieuws dat hij ziek was en niet meer zou herstellen sloeg in als een bom. Willem was tijdens het schrijven van mijn C.V boeken een mentor. Inspirator, vraagbaak en denktank in een. Altijd vol verhalen en anekdotes. Belde je Willem, dan wist je dat je het volgende uur over van alles en nog wat zou praten met hem. En als je iets zocht waarvan Willem zei "eigenlijk van voor mijn interessegebied", dan had je een steekwagen nodig om alle informatie mee te nemen die Willem voor je uitzocht. Hele bundels van zijn spullen kon ik gebruiken voor een nog op stapel staand boek over Indische Fokkers. Daar lagen zijn roots en daar kon hij vaak prachtige dingen over vertellen. Jammer dat hij de realisatie van dat boek niet meer mee mag maken...
    Edwin

  4. #4
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Ik schrik er toch even van, al heb ik hem nooit gekend. Zijn D.23-boek staat op een belangrijke plaats in mijn boekenkast.

    Dank voor zijn bijdrage aan onze nationale luchtvaarthistorie. De familieleden vanaf deze plaats van harte gecondoleerd.

    Daan

  5. #5

    Standaard

    Dankbaar voor alles wat hij heeft betekend voor "het luchtvaartwereldje", maar tegelijkertijd ook verdrietig om zijn heengaan.
    Ook de SFG-1 heeft veel aan hem te danken, waarvan de realisatie van de G-1 boeken het meest tastbare bewijs zijn. Het is hard gegaan. Mijn hartelijke condoleances daarom aan familie, vrienden en bekenden die dichter bij hem stonden dan ik. Ik zal zijn enthousiasme, zijn gesprekken ("heb je even?", en dan was je zo drie kwartier verder) en zijn gedrevenheid missen..

  6. #6

    Standaard

    Triest nieuws, hij zeker gemist worden. Had geregeld contact met hem en dat was altijd erg leuk en interessant. Sterkte voor de nabestaande.Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •