Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: DC-2 maar van wanneer?

  1. Standaard DC-2 maar van wanneer?


    Iemand een idee wanneer deze foto gemaakt zou kunnen zijn?

    origineel hieronder:

  2. Standaard

    via een tip op FB: Foto is waarschijnlijk gemaakt in 1940 voor de 5e mei.

  3. #3

    Standaard

    Hallo Gerard,
    Het toestel lijkt mij inderdaad zilverkleurig, maar wanneer is het oranje als toestelkleur ingevoerd? Ik dacht ergens in 1939.
    groeten,
    Rob B

  4. #4

    Standaard

    Kan iemand de naam ontcijferen? Vroeg me af of tijdens de mobilisatie de rondleidingen voor dagjes mensen nog plaats vonden?
    Als het regent in mei is april voorbij.

  5. #5
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

  6. Standaard

    ik ben op 1940 gekomen omdat mijn moeder op de foto staat. Op de foto zou ze 16 jaar zijn (kleurenfoto met gele jurk!)

  7. #7

    Standaard

    Volgens mij stopten de lijnvluchten van de KLM naar Waalhaven in augustus of september 1939. Deze foto is gemaakt op Waalhaven.
    Ik weet ook niet of de Koetilang oranje is geschilderd. Met het stopzetten van een gedeelte van het Europese luchtnet werden met name de DC-3s op de lijnvluchten ingedeeld, terwijl de DC-2s min of meer werkloos op Schiphol stonden.

  8. #8

    Standaard

    Goed opgemerkt Jan, ik zie nu pas het kenmerkende hek van Waalhaven. Dus zou het toch 1939 geweest moeten zijn.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  9. #9

    Standaard

    Mooie foto! Wel even lezen: het is niet de Koetilan, maar de PH-AKP Perkoetoet. Het staat op de neus.

    Inderdaad zie je de schutting van Waalhaven. Datum onbekend.

    Welke Dc-2 en Dc-3 oranje zijn geschilderd, is niet bekend. Misschien zelfs alleen af te leiden van bekende foto's?

    Karel

  10. #10

    Standaard

    Deze foto moet zijn genomen voor september 1939.
    In september 1939 werden alle vliegtuigen voorzien van het opschrift Holland.
    Op een foto van na 10 mei 1940 is de vernielde Perkoetoet in oranje schema te zien.

    Classic

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •