Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Radiografiche Fokker modellen - RC Fokkers

  1. #1

    Standaard Radiografiche Fokker modellen - RC Fokkers

    Er zijn ook mensen in de radiografische modellen wereld actief met het nabouven van Fokkers.
    Ze moeten hier en daar wel consessies doen aan de luchtwardigheid, maar het geeft wel een hele leuke indruk.

    Een G.I
    fokker G1 project in 1/5 schaal - Modelbouwforum.nl

    Een D.XXI
    Fokker D21 project in Malta - Modelbouwforum.nl

  2. #2

    Standaard

    Of kijk eens op www.fokkert5.webs.com voor een schaal 1:13 model.

  3. #3

    Standaard Fokker D.21 1:4

    Goedenmorgen Allemaal,

    weer wat opgeschoten met de D.21. Begonnen met aanbrengen van de camouflage.

    Vraagje: hoe ik foto's uploaden in dit forum?

    Hier is de link:
    Fokker D21 project in Malta - Modelbouwforum.nl

    Specificaties:

    D.21 1:4
    Motor: Zenoah ZG80B
    Gewicht: hopelijk net onder de 15kg

    Groetjes, Edwin

  4. #4
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Welkom Edwin,

    Als je op de knop Antwoorden klikt, en niet het snel reageren onderaan de berichten, dan heb je meer opties.

    In dat nieuwe scherm heb je een knop Beheer Bijlagen als je iets naar onderen scrolt. (Waar bij het modelbouw forum de link naar Imageshack staat).
    Je kunt ook de paperclip die tussen alle knoppen boven het tekstvak staan gebruiken. Zijn er nog geen bijlagen dan opent het scherm om die te uploaden. Je kunt bijlagen per vijf uploaden, maar erkunnen een stuk of vijftien aan een bericht gekoppeld worden.

    Met de paperclip kun je de foto's (bijlagen) ook tussen de tekst plaatsen.

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor de update. Ik volg je project al een poosje.
    Ga je de tekeningen ook beschikbaarstellen als je klaar bent?

  6. #6
    Theo Coenen Guest

    Standaard

    Wij zijn ook begonnen met de bouw van een fokker DR-1 in de schaal 1:4. Als eerste zijn we begonnen met een 5 cilinder stermotor, helaas geen rotatie motor omdat we daar geen tekeningenh van konden vinden.

    Wat ik nu nog zoek is het originele vleugelprofiel van de DR-1, ik wil proberen om het originele profiel te gebruiken. De profielen die we op de tekeningen hebben zijn wel goed, maar ik wil toch een stapje verder gaan. Dus wie weet welk profiel Fokker toen gebruikt heeft?

  7. #7

    Standaard

    Ik denk dat je hier eens moet vragen: Welcome To FokkerDR1.com - Research on the Fokker Dr.I
    Deze biedt tekeningen voor replica's aan: Fokker DR-1 Plans

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Theo Coenen Bekijk bericht
    Wij zijn ook begonnen met de bouw van een fokker DR-1 in de schaal 1:4. Als eerste zijn we begonnen met een 5 cilinder stermotor, helaas geen rotatie motor omdat we daar geen tekeningenh van konden vinden.

    Wat ik nu nog zoek is het originele vleugelprofiel van de DR-1, ik wil proberen om het originele profiel te gebruiken. De profielen die we op de tekeningen hebben zijn wel goed, maar ik wil toch een stapje verder gaan. Dus wie weet welk profiel Fokker toen gebruikt heeft?
    Hoi Theo,


    Welkom op het forum! Dat klink wel groot 1:4. Misschien weten de mensen van vroege vogels op Lelystad wel iets over de rotery motoren en het vleugel profiel. Je zou Pim Pouw een prive bericht kunnen sturen, hij is nog al actief bij VV. Voor het sturen van een pb even zoeken naar Pim Pouw bij de memberslist.

    Groet,

    Mathieu.

  9. #9
    Theo Coenen Guest

    Standaard

    De naam Pim Pouw kan ik nergens vinden in de leden lijst en een mailtje naar de vroege vogels op Lelystad heeft geen response opgeleverd.

  10. #10
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    1/4 is voor een dr1 niet echt groot wo1 birds worden vaak ook in 1/3 gebouwd
    dit omdat ze vaak veel kleuner waren dan de wo2 toestellen
    eve voor referencie mijn D21 is 1/4,5 en ik heb ook nog een spit in aanbouw in 1/4
    dan heb je het over 2,8 meter spanwijte
    Maar een dr1 blijft een zeer leuk project

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •