Als auteur van dit boek heb ik een klein aantal exemplaren ontvangen waarvan ik nu de laatste te koop aan bied. Gesigneerd en gedateerd, indien gewenst met opdracht.

Hieronder een uitreksel uit de recensie door de pagina Go2War2:

In "Fokker C.5 deel I, Ontwikkeling, gebruik en ondergang" beschrijft auteur Edwin Hoogschagen (Alkmaar, 1980) de Fokker C.5 vliegtuigen vanaf het eerste ontwerp tot het moment dat er geen van de toestellen nog actief was. In zijn voorwoord meldt de auteur, die al vroeg in zijn jeugd geïnteresseerd was in luchtvaart en zich na zijn studie richtte op de militaire luchtvaart voorafgaand aan de Tweede Wereldoorlog, dat de geschiedenis van de Fokker C.5 te complex is voor een enkel boek. Daarom zijn de export, licentiebouw en doorontwikkelingen beschreven in "Fokker C.5 deel II". Het eerste hoofdstuk van dit tweede boek over de Fokker C.5 geeft in het kort een beeld over het ontstaan van het toestel en een technische omschrijving. Daarin zit een onvermijdbare overlap met "Fokker C.5 deel I". Om het boek separaat van zijn voorganger te kunnen lezen is deze introductie echter onmisbaar en daarom toegevoegd.

De hoofdmoot van "Fokker C.5 deel II" bestaat uit een omschrijving van de gebruikers in alfabetische volgorde. De omschrijvingen worden ondersteund door honderden zwart-witfoto`s en kleurimpressies van de hand van de Servische illustrator Srecko Bradic. Samen met "Fokker C.5 deel I" is met de publicatie van "Fokker C.5 deel II" een tweeluik ontstaan dat het Nederlandse toestel zeer uitgebreid beschrijft. Gesteld kan worden dat de lezer van beide boeken alles, maar dan ook alles, tot in de kleinste details te weten komt over het succesvolle Fokkertoestel. Ondanks dat het boek als een naslagwerk opgesteld is, leest "Fokker C.5 deel II" gemakkelijk en is het door de alfabetische indeling zeer overzichtelijk. Door de toegevoegde introductie is "Fokker C.5 deel II" op zich staand een mooi boek, maar zonder "Fokker C.5 deel I" is het echter geen compleet overzicht.

Vraagprijs: EUR 37,95 incl. verzendkosten. Mocht u interesse hebben dan ontvang ik graag een priveberichtje.