Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Bericht van overlijden van Peter en Riekje Varenhorst

  1. #1

    Standaard Bericht van overlijden van Peter en Riekje Varenhorst

    Beste luchtvaartvrienden,

    Deze week ontving ik een bericht van overlijden van Peter Varenhorst (28 februari 1934- 28 december 2017).
    Peter was vanaf 2012 tot in 2016 op dit forum actief:

    petervarenhorst 25 juli 2012 19 6 juni 2016 08:51

    Tijdens zijn werkzame leven heeft Peter ongeveer 11 jaar bij de MLD gediend. Als waarnemer vloog hij onder meer op Avengers, Fireflies, Trackers en Neptunes.
    Een periode waarover hij boeiend kon vertellen. Ook als spreker in het openbaar. Ik herinner mij zijn boeiende voordracht voor de vrienden van de MLD Traditiekamer in november 2012. Onder meer over het vuurcontact tussen een MLD Neptune en een B-25 van de AURI westelijk van Nieuw Guinea. Een weinig bekend maar serieus incident!

    Peter Varenhorst was een aimabele man met grote verdiensten in allerlei maatschappelijke organisaties. Drie dagen na zijn overlijden overleed ook zijn echtgenote Riekje. Dit op de leeftijd van tachtig jaar. De crematie van Peter en Riekje heeft gisteren plaats gevonden in Zutphen.

    Gerben Tornij
    Amersfoort

  2. #2
    Geregistreerd
    30 januari 2017
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    429

    Standaard

    Uit mijn MLD periode herinner ik mij Peter als een fijne MLD collega welke geen strikt verschil kende tussen de officiers en manschappen rangen.

    Ook op Dutch Fleet en het forum Nederlandse Luchtvaart toonde hij zich erg betrokken met de leden, hoewel hij de laatste tijd veel schrijfwerk over liet aan anderen.

    Ik wens de nabestaanden van Peter en Riekje veel sterkte na het overlijden van dit veel bevlogen echtpaar

    Gijs Evertsen

    PS;
    Een van zijn laatst geschreven pakkende verhalen op;

    http://docplayer.nl/68592235-Nieuw-g...arenhorst.html
    Laatst gewijzigd door Gijs; 8 januari 2018 om 19:45

  3. #3
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Helaas... ik kende hem niet, al heb ik misschien wel via dit forum bijgedragen aan discussies waar hij ook aan meedeed.
    Gerben bedankt voor deze mededeling.
    Via de link van Gijs (ook bedankt) kom ik op een heel goed geschreven stukje over Neptune-operaties boven Nieuw-Guinea.
    Dat hij er niet meer is, is duidelijk een gemis in de Nederlandse Luchtvaart...
    RIP en sterkte aan de nabestaanden.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •