Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Crash D.21 229 in kleur.

  1. #1

    Standaard Crash D.21 229 in kleur.

    De fokker D.21 229 van F.C Bik op moest bij Sloterdijk een noodlanding maken vanwege dikke mist waarna het toestel voorover viel. De foto is van Fokkerweb en zoals Kaasjager zei is het nooit helemaal accuraat maar ik maak deze dan ook gewoon voor mezelf uit nieuwsgierigheid. Ik weet trouwens niet of dit de goede plek is om dit soort dingen te posten, maar als iemand nog interessante foto's heeft hoor ik het graag!
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door KriskrasKapitein; 5 februari 2018 om 10:07

  2. #2
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Deze noodlanding is niet door Koos Roos uitgevoerd, deze vloog de 229 weliswaar bij zijn bekende crash* waarvan het resultaat in Aalsmeerderbrug te zien is. Dit geval, bij Sloterdijk, werd gevlogen door 2e luitenant F.C. Bik.

    Voor de duidelijkheid: Peter de Jong heeft een prachtig boek over de D.21 geschreven, zeer lezenswaardig. Daar staat alles in wat je moet weten Van harte aanbevolen! In dat boek staat deze foto ook overigens.

  3. #3
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaasjager Bekijk bericht
    Peter de Jong heeft een prachtig boek over de D.21 geschreven, zeer lezenswaardig. Daar staat alles in wat je moet weten Van harte aanbevolen! In dat boek staat deze foto ook overigens.
    En wie dat boek nog wil hebben zal echt snel een beslissing moeten nemen! Want ik vernam dit weekend van de uitgever dat het bijna uitverkocht is!

  4. #4
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KriskrasKapitein Bekijk bericht
    De fokker D.21 229 van F.C Bik op moest bij Sloterdijk een noodlanding maken vanwege dikke mist waarna het toestel voorover viel. De foto is van Fokkerweb en zoals Kaasjager zei is het nooit helemaal accuraat maar ik maak deze dan ook gewoon voor mezelf uit nieuwsgierigheid. Ik weet trouwens niet of dit de goede plek is om dit soort dingen te posten, maar als iemand nog interessante foto's heeft hoor ik het graag!
    Ik zie dat ik vergeten ben om een voetnoot toe te voegen. Bij deze dan:

    * Lang werd aangenomen dat Roos op zijn bekende vlucht de 225 vloog. Toen echter in 1993, op de plaats waar Roos' machine zou liggen, de 229 werd gevonden, moesten de juiste conclusies worden getrokken.

  5. #5

    Standaard

    Reaper, heb je enig idee of er van fokker g1 deel 1 nog wat bijgedrukt wordt of moet ik het maar ergens 2e hands zien te vinden?

  6. #6
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KriskrasKapitein Bekijk bericht
    Reaper, heb je enig idee of er van fokker g1 deel 1 nog wat bijgedrukt wordt of moet ik het maar ergens 2e hands zien te vinden?
    Dat gaat nog wel een keer gebeuren denk ik. Als je interesse hebt, dan zou je via www.fokkerg-1.nl een bericht sturen. Dan kom je op de intekenlijst!

  7. #7

    Standaard

    Hoe groot is zo'n oplage eigenlijk? Ik vraag me af hoe groot de interesse is in dit onderwerp.
    Laatst gewijzigd door 13048; 6 februari 2018 om 11:41 Reden: aanvulling

  8. #8

    Standaard

    Redelijk veel, heb gehoord dat ook buitenlanders het boek kochten, met name om de foto's en tekeningen erin.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KriskrasKapitein Bekijk bericht
    Redelijk veel, heb gehoord dat ook buitenlanders het boek kochten, met name om de foto's en tekeningen erin.
    Ga uit van een 1000 exemplaren per deel. Uitgaven zoals de Dutch Profile serie bedienen een nog kleinere markt en daar worden er om die reden nog minder van gedrukt. Engelstalige uitgaven kunnen een grotere markt bedienen, denk dan aan 2500 exemplaren enzovoorts. Hangt ook af van het onderwerp en het publiek.

  10. #10
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KriskrasKapitein Bekijk bericht
    Redelijk veel, heb gehoord dat ook buitenlanders het boek kochten, met name om de foto's en tekeningen erin.
    Klopt, ook mijn beide C.5 boeken gaan naar klanten in het buitenland, Japan, landen in zuid amerika zelfs, Australie. Mijn beide boeken zijn inderdaad in een oplage van 1000 stuks gedrukt. De luchtvaart is natuurlijk een vrij kleine niche in de boekenmarkt, en dan ook nog een vrij obscuur onderwerp, weer een niche in een niche.

    De uitgever heeft LEF om deze boeken op de markt te brengen. Daardoor zijn veel interessante onderwerpen nu op de markt. Ik hoop dat de uitgever voor dit lef beloond wordt - koop boeken het liefst rechtstreeks via www.lanasta.eu ;-)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •