Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: Nog een foto van een groep wrakken op Ebay, vliegveld de Kooy?

  1. #1

    Standaard Nog een foto van een groep wrakken op Ebay, vliegveld de Kooy?


  2. #2

    Standaard

    Kan iemand mij even uitleggen waarom al die foto's watermerken hebben. Ik weet wel dat men anders geld zou kunnen verdienen met verkopen van kopietjes ervan of dat iemand het dan in een boek zou kunnen publiceren maar dan nog. Is de historische waarde van zo'n foto niet belangrijker en dat iedereen het kan zien dan dat ie voor 1 persoon bestemd blijft en dan voor 10 jaar het daglicht niet meer ziet?

    (misschien is dit wel een naïeve vraag maar wil graag jullie kijk erop horen aangezien er hier ook verzamelaars tussen zitten)

  3. #3

    Standaard

    Ehm, nou.. ik kan een heel aantal redenen noemen waarom verzamelaars foto's verzamelen c.q. die verzameling voor zichzelf houden.
    Ik denk echter dat het grootste euvel is dat er veel te veel voorbeelden zijn te noemen van foto's die zijn uitgeleend maar nooit zijn teruggebracht. Of de variant daarop: zonder bronvermelding publiceren.
    Persoonlijk verzamel ik foto's die ik persoonlijk relevant vind als plaatje bij een praatje.

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Dus de enige reden dat men geen digitale kopieën wil publiceren is dus zodat andere mensen er geen geld mee kunnen verdienen? In ieder geval jammer, zou wel gaaf zijn als er een toegankelijke site bestond met alle fokker G1 foto's die bijvoorbeeld op eBay hebben gestaan en zonder watermerk, en aan die vage foto's op de site van defensie heb je ook niks

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KriskrasKapitein Bekijk bericht
    , zou wel gaaf zijn als er een toegankelijke site bestond met alle fokker G1 foto's die bijvoorbeeld op eBay hebben gestaan en zonder watermerk,
    Op dit forum hebben diverse mensen mooie foto's geplaatst zonder watermerk, tis wel even zoeken maar met wat geduld kom je vindt je ze wel.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  7. #7

    Standaard

    Ja ik heb er ook wel een paar gezien, mooie ook. Maar het is jammer, met name vooral die foto's die dan naar het buitenland verdwijnen en die we dus nooit van ons leven gaan zien. In de korte tijd dat ik dit forum volg heb ik bijvoorbeeld de naam Tom Willis al een paar keer voorbij zien komen die alles voor ieders neus wegkaapt. Ga maar aan het photoshoppen bij die foto's dan
    Laatst gewijzigd door KriskrasKapitein; 5 februari 2018 om 21:25

  8. #8

    Standaard

    Tom Willis kaapt volgens mij niet iets voor iemands neus weg. Hij is al jaren bezig om de verschillende z.g. "beuteflugzeuge" een naam te geven en dat doet hij zeer succesvol. Op websites als www.luftwaffe-research-group.com is de kennis die hij deelt van zeer toegevoegde waarde.
    Om even het woord kapen in perspectief te plaatsen: Willem van Oranje gaf kaperbrieven uit aan de watergeuzen die wij nu, zoveel honderd jaar later, dankbaar zijn dat ze hebben gekaapt en Den Briel hebben veroverd enzovoorts. Misschien daarom wel goed om kapers dankbaar te zijn

  9. #9
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LVA-40 Bekijk bericht
    Hij is al jaren bezig om de verschillende z.g. "beuteflugzeuge" een naam te geven en dat doet hij zeer succesvol.
    Zo ken ik Tom Willis ook. Zeer bereidwillig om informatie te delen.

  10. #10
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Hoewel ik dolgraag zou willen bieden beschik ik op dit moment helaas niet over een hele dikke portomonnee. Ik hoop dat de foto's die recent hier op het forum zijn gezet in Nederland terecht zullen komen!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •