Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: Nog een foto van een groep wrakken op Ebay, vliegveld de Kooy?

  1. #11

    Standaard

    Wat zou er eigenlijk gebeurt zijn met sudek13 en zijn collectie? Voor wie het niet weet, sudek13 was de ebay naam van iemand met heel veel geld en die heel veel interessante foto's opkocht op ebay.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. #12
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    931

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KriskrasKapitein Bekijk bericht
    Kan iemand mij even uitleggen waarom al die foto's watermerken hebben. Ik weet wel dat men anders geld zou kunnen verdienen met verkopen van kopietjes ervan of dat iemand het dan in een boek zou kunnen publiceren maar dan nog. Is de historische waarde van zo'n foto niet belangrijker en dat iedereen het kan zien dan dat ie voor 1 persoon bestemd blijft en dan voor 10 jaar het daglicht niet meer ziet?
    We zien de foto en zijn context toch ondanks het watermerk ?

    Vroeger was het veel slechter:

    auteur vliegtuig boek : "het zo toch heel mooi zijn als we wisten waar Fokker G1 345 gebleven was"
    verzamelaar : "volgens mij heeft XXX en foto van de 345"
    auteur : "wauw heb jij een telefoon nummer van XXX"
    verzamelaar: "ja, maar hij laat de foto toch niet zien"
    verzamelaar2: "ja ik heb inderdaad ik denk misschien die foto in het echt gezien, of was het nu de 845?"
    etc etc

  3. #13

    Standaard

    Ah mooi om te zien dat hij alles deelt dat wist ik nog niet. Maar ik reageerde zo omdat ik wat droefenis proefde over het feit dat alle foto's naar het buitenland gaan.

  4. #14

    Standaard

    Nou, het is natuurlijk, op z'n zachts gezegd, wel vervelend als een foto die iets bewijst, niet in Nederland blijft. Voor mij is een foto van bijvoorbeeld een gecrashte Heinkel te - vul zelf de plaatsnaam maar in - meer waard dan een foto met bijschrift Frankrijk - Belgie - Holland. En met waard bedoel ik niet alleen het geld bedrag. Maar er is ook een groep mensen die denkt rijk te worden van dit soort foto's en dat is jammer want die delen niet.

  5. #15

    Standaard

    Weet iemand waar deze foto's terecht gekomen zijn?

  6. #16
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.301

    Standaard

    Hallo Jan.

    Deze drie zijn bij mij terecht gekomen.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 14 februari 2018 om 12:35

  7. #17

    Standaard

    Heel fijn!

    Op de foto's zijn naast de wrakken van heel wat Fokker S.III en S.IX lesvliegtuigen ook Koolhoven FK.51s te zien. Daarbij nog een wrak van een D.XXI, volledig gesloopt c.q. gekanibaliseerd. En rechts op de voorgrond het wrak van de Fokker C.V 645 dat op de kop in een hoek van het terrein is gegooid. Die kist is op Middenmeer over de kop gegaan in de meidagen (of kort ervoor). Andere foto's die al eerder op Ebay zijn geveild laten de registratie 645 zien. Ik meen dat wijlen Jan die had aangekocht.

  8. #18

    Standaard

    Nog wat bekende foto's van wrakken :

    https://www.ebay.de/itm/Q181-Foto-We...YAAOSw0qBahFpA

    https://www.ebay.de/itm/Q180-Foto-We...oAAOSwzRFahFo-
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)    

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •