Pagina 1 van 4 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31

Discussie: Onbekend RAF vliegtuig

  1. #1

    Standaard Onbekend RAF vliegtuig

    Op https://www.ebay.de/itm/A564-Foto-We...cAAOSw3wVabybp is een foto te zien van een Engels vliegtuig, schijnbaar neergestort in Nederland. Weet iemand wat voor kist het is en het verhaal erachter? Het lijkt me in elk geval geen Lancaster of B-17..

    Naam: RAF onbekend eenmotorig.jpg
Bekeken: 748
Grootte: 121,8 KB

  2. #2

    Standaard

    En nog een, volgens mij hetzelfde wrak: https://www.ebay.de/itm/A574-Foto-We...AAAOSw9NBabyb-
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  

  3. #3

    Standaard

    Staartvlakken en het met doek beklede romp-achterstuk doen me denken aan een Hawker Hurricane.

  4. #4

    Standaard

    Ja Hurricane, aan de fin-flash te zien mei - juli '40. O, waarom staat er nou geen locatie bij, zo jammer.

  5. #5
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkypenky Bekijk bericht
    Ja Hurricane, aan de fin-flash te zien mei - juli '40. O, waarom staat er nou geen locatie bij, zo jammer.
    Die registratie staat waarschijnlijk onder de 'M'..... Iemand die handig is met photoshop oid. zou welicht wat met het contrast kunnen spelen. Wie weet komt de registratie er dan toch nog uit

  6. #6

    Standaard

    Ik heb de verkoper gevraagd of er misschien iets op de achterkant staat over de locatie waar de foto's gemaakt zijn, maar dit is helaas niet zo. Maar inderdaad als de registratie bekend is weet je ook locatie en datum.

  7. #7
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Ik heb het met photoshop geprobeerd, maar kom er niet uit, helaas.

  8. #8
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Heel misschien valt een 'Z', 'V' of '7' te lezen, net onder de voorrand van het stabilo.

  9. #9

    Standaard

    Het eerste toestel is volgens mij een Defiant, kijk maar goed naar de vrij lage hoogte van de staart, en de relatief hoge plaatsing van het stabilo.
    Zou dan een van de 264 Sqn toestellen kunnen zijn uit de meidagen, want verder hebben er volgens mij niet zoveel Defiants boven Nederland gevlogen.

    De tweede lijkt meer op een Blenheim qua staart, maar dat maakt de identificatie niet makkelijker. Er zijn heel wat Blenheims neergekomen. Dus zonder match met andere fotos waarvan de lokatie wel bekend is zal het moeilijk zijn.

    Groeten, Pieter

  10. #10

    Standaard

    De Defiant heeft een driehoekig gevormd staartstuk, en deze is rond!
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •