Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Foto open neus G1

  1. #1

    Standaard Foto open neus G1

    Ik vond deze mooie foto laatst nog op m'n computer zonder te weten waar ik hem vandaan heb gehaald. Heeft iemand enig idee wanneer deze foto genomen zou kunnen zijn?
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  

  2. #2

    Standaard

    Voor 10 mei 1940 Voor de rest lijkt het op vliegveld Bergen te zijn, op de achtergrond zie je die en volgens mij hadden alleen de hangars daar zulke deuren.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #3
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Dit lijkt me de 302. Op beide propellors nog de vlaggen - in de meidagen had de bakboordmotor geen vlaggen meer op de tips. Maar ja, wanneer de foto gemaakt is...

  4. #4

    Standaard

    Hoe kom je op de suggestie dat het de 302 is Edwin? Lijkt wel dat je op de rechtervleugel iets ziet dat op een puntje van een oranje driehoek ziet.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  5. #5
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Hoe kom je op de suggestie dat het de 302 is Edwin? Lijkt wel dat je op de rechtervleugel iets ziet dat op een puntje van een oranje driehoek ziet.

    Groet,

    Mathieu.
    Ik ben gehersenspoeld. Geef me een foto met daarop een deel van een camouflagepatroon en ik geef je het registratienummer.




    Nee serieus. Je ziet achter de kap van de stuurhut een lage scheidingslijn tussen het groen en zand. De 302 was de enige kist waarbij die scheidingslijn zo laag zat.

  6. #6
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo KriskrasKapitein.

    Misschien heb je de open neus G-1 wel van deze site gehaald.
    Deze foto heb ik namelijk op 1 januari 2015 bij het draadje "Foto's LVA die ook nog thuis lagen" geplaatst als foto 6 (#8) op de eerste pagina.
    Dit is dus ook niet blijven hangen bij de commentatoren.


    http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...og-thuis-lagen

    Groet,
    Ruud van Ommeren.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 13 februari 2018 om 17:21

  7. #7

    Standaard

    Aha, toen ik m probeerde te vinden met google afbeeldingen kwam ie niet tevoorschijn. Mooie foto!

  8. #8
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Deze foto heb ik namelijk op 1 januari 2015 bij het draadje "Foto's LVA die ook nog thuis lagen" geplaatst als foto 6 (#8) op de eerste pagina.
    Ruud, als je wilt refereren naar een bepaalde posting, dan druk je eerst op het betreffende postingnummer, waarna je vervolgens de URL kopieert.

    Adri

  9. #9

    Standaard

    Op de website www.strijdbewijs.nl van Pieter Jutte staat een soortgelijke foto:
    https://www.strijdbewijs.nl/top/G27.jpg

    De linker persoon is duidelijk dezelfde als op de foto van Ruud.
    De andere persoon draagt nu geen leren jas, op de foto van Ruud wel.
    De derde persoon is te onduidelijk om te kunnen zeggen of die op beide fotos dezelfde is.
    Positie van trapjes is anders.
    Positie van stuurboord propeller is anders.
    Munitiekist(?) boven machinegeweren ziet er anders uit. Verschillende stadia van (de)montage?

    Fotos lijken van hetzelfde toestel met dezelfde personen, maar genomen op een iets ander tijdstip.
    Of zie ik het verkeerd?

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •