Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: fake news uit de 30er jaren?

  1. Standaard fake news uit de 30er jaren?

    Kunnen we dit ook fake-news noemen. Foto's gemaakt tussen 1934 en 1940. Het vliegtuig is op beide foto's erin geplakt. Fokker C.VIIw

    Naam: Kaart%20421_%20Texel%20met%20C_VIIIw marsdiep.jpg
Bekeken: 229
Grootte: 87,7 KBNaam: Kaart%20421_%20Texel%20met%20C_VIIIw.jpg
Bekeken: 188
Grootte: 149,9 KB

  2. #2

    Standaard

    Gezien de registratie G-3 denk ik eerder aan de Fokker C.VIII-W, een hoogdekker voor drie personen
    Fake-news is denk ik een te zware term hiervoor. Er zijn heel veel ansichtkaarten op die manier opgeleukt om gewoon een leuk verhaal aan thuis te kunnen sturen met een bijbehorende plaat.

  3. #3
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Wat een schitterende foto van het ss Marsdiep en het ss/ms Dokter Wagemaker, onverlet latend de verdienste van de Fokker C7 of C8.
    Als trouwe Tesselganger vanaf mijn vroegste jeugd, heb ik sterke herinneringen aan beide schepen. De Marsdiep heeft van 1926 tot 1956 gevaren voor de TESO en dat is erg lang voor een schip. Als klein jochie herinner ik me nog de open toegangsdeur naar de machinekamer, waar je absoluut niet in mocht klimmen, maar waar het zo heerlijk naar verse stoom rook. En de geliefde en beroemde Wagemaker heeft voor de TESO gevaren van 1934 tot 1963 met een verlenging en ombouw van stoom naar motor in 1952.

    Adri

  4. #4

    Standaard

    Meestel verraadt een geretoucheerde foto zich doordat de mensen (of dieren) niet naar boven naar het vliegtuig kijken.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •