Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Foto vraag. Is dit Nederlands?

  1. Standaard Foto vraag. Is dit Nederlands?

    In een Facebook groep kwam ik deze foto tegen. Er werd beweerd dat dit een Nederlandse LVA Fokker zou zijn met de kleuren van de roundel zwart met oranje rand. Ik betwijfel dat. Maar omdat de experts hier zitten stel ik de vraag hier. Welk land is dit en wat zouden de kleuren van die roundel kunnen zijn?


    Naam: 27907930_1699951080068188_7077926615749379064_o.jpg
Bekeken: 369
Grootte: 465,5 KB

  2. #2

    Standaard

    Dat is een Nederlandse D.VII en de foto is genomen op De Kooy! Dit is een van de drie geinterneerde D.VII's.

    Hans

  3. Standaard

    Dank je hans. Dat beantwoord de eerste vraag. Heb je enig idee wat er met het roundel gedaan is? Zwart met oranje rand? Of toch anders?

  4. #4

    Standaard

    Frits Gerdessen wees me op deze post vanmorgen in een mail: dit is een demonstratiekist van Fokker zelf. Geen geïnterneerde kist. Hoe de roundel er qua kleuren heeft uitgezien is ook niet van deze foto af te leiden. Feit is dat vliegtuigen die door particulieren werden gebruikt een oranje bol met een witte rand eromheen moesten hebben. Deze foto is volgens mij al voor dat besluit genomen. De demonstratie op De Kooy was in de zomer van 1919.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •