Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Fokker G.1 304, nieuwe ontwikkelingen.

  1. #1

    Standaard Fokker G.1 304, nieuwe ontwikkelingen.

    Hoi,

    Gisteren ontving ik het lijfblad van de stichting Fokker G.1 met daarin een bijzonder interessant artikel welk geschreven is door Lex Bosman. Zijn vader is op 13 mei uit een G.1 gesprongen welke daarna neergestort is bij Badhoevedorp. Lex heeft een notitie gevonden in zijn vaders nalatenschap waaruit op te maken zou zijn dat het toestel de 304 zou zijn. Bijzonder aan de notitie is dat er zou staan dat ze zich zouden moeten melden aan de Vlierweg, deze weg ligt bij Buiksloot.
    Wat denken jullie, zou het mogelijk zijn dat ze van Buiksloot vertrokken? Tevens vraag Jan of Edwin of ik hier een scan van de notitie mag plaatsen.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. #2

    Standaard

    Ha Mathieu,

    Met bronvermelding heb ik er uiteraard geen probleem mee.
    Volgens mijn info zijn ze vanaf Bergen vertrokken die morgen rond of op 4.00 uur. Waarschijnlijk heeft de bemanning zich op Buiksloot gemeld nadat ze zijn gesprongen. Wat ik bijzonder blijf vinden is dat het wrak nooit is gefotografeerd, terwijl het zeker niet onbekend moet zijn gebleven dat er een Nederlandse kist was neergestort...

  3. #3

    Standaard

    Hoi,

    Hierbij de notitie die Lex Bosman vond in de nalatenschap van zijn vader. Het staat in de laatste uitgave van de G.1 InFormatie. Toch wel bijzonder dat zoiets na bijna 80 jaar nog boven water komt. Maar hoe moeten we deze notitie interpreteren? Was het een officieel bevel dat zo werd doorgegeven? Werd zoiets niet op een formulier geschreven of zou dat door de chaos die er heerste dan maar zo gedaan? Benieuwd hoe andere over denken.


    Groet,

    Mathieu.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Als het regent in mei is april voorbij.

  4. #4

    Standaard

    Even nog ter aanvulling:
    Zowel Edwin als ik hebben hierop gereageerd en dat is in het artikel ook weergegeven.

    N 304 sergt Bosman vl
    sergt Coene schutt

    13 mei '40
    3h00 cdt post Vlierweg

    4-II-1 LvR
    kapt Steup

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •