Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Fokker F-27 Enforcer.

  1. #1

    Standaard Fokker F-27 Enforcer.

    Weet iemand of er nog Fokker F27 enforces operationeel zijn? En was dat de zelfde uitvoering als de F27 Maritime?

    Chris

  2. #2
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Bekijk bericht
    Weet iemand of er nog Fokker F27 enforces operationeel zijn? En was dat de zelfde uitvoering als de F27 Maritime? Chris
    Ik weet niet of er nog Enforcers operationeel zijn.

    Wat ik wel weet is dat Fokker bijvoorbeeld een militaire variant introduceerde onder een bepaalde naam met bewapening die zij dachten dat de klant nodig had.
    Dat was natuurlijk nooit precies goed dus voor elke klant ( luchtmacht ) werd een eigen type F27 samengesteld.
    Eerst was er de F27 Maritime, hoofdtaak Maritime verkenning.
    Later moest er later behoefte bij sommige klanten om er enige bewapening onder te hangen en daar moest natuurlijk een "krachtige" naam bij, vandaar Enforcer.

    Kijk bijvoorbeeld naar dit artikel uit Flight : https://www.flightglobal.com/FlightP...20-%201887.PDF

    Picture shows a Royal Thai Navy F27 Maritime has the weapons pylons from the Enforcer, but not all the systems, and is an interim variant

    ALs je dit artikel leest is het goed mogelijk dat er nooit een F27 Enforcer gebouwd is.....

  3. #3

    Standaard

    ...zoals op
    http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...n-tanden-VIDEO
    elders op dit forum te zien
    zijn er wel vliegende wapen-tests geweest.
    Fokker maandelijkse updates in 2024: klik op Fokkernews

  4. #4
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Als ik me goed herinner heb ik wel foto's gezien van Taiwanese en Singaporese Fokker-50's in militaire dienst.

  5. Standaard

    Thailand heeft nog F-27M's operationeel. Maar dat zijn geen enforcers!

  6. #6

    Standaard

    Laatst gewijzigd door eric7325; 16 maart 2018 om 17:44

  7. #7
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eric7325 Bekijk bericht
    volgens deze lijsten wel
    Maar volgens Fokker zelf niet.
    Het artikel in Flight Magazine is natuurlijk tot stand gekomen en misschien wel betaald door Fokker

  8. #8
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heron Bekijk bericht
    Als ik me goed herinner heb ik wel foto's gezien van Taiwanese en Singaporese Fokker-50's in militaire dienst.
    Nog erger ik heb aan de Singaporese gewerkt!
    Een leuke anekdote is dat ik toen werkte voor de interieur tekenkamer , wij hadden natuurlijk niks te maken met de binnenkant want dat was allemaal topgeheim maar onze afdeling deed ook de tekeningen voor de beschildering aan de buitenkant van het toestel. Nu wilde het geval dat de Singaporese Fokker 50 gedeeld werden door de Luchtmacht en de Marine ( kennelijk niet hun idee! ). Nu wilde beide hun eigen logo op het toestel hebben en natuurlijk zo groot en zichtbaar mogelijk. Dus van de luchtmacht op de ene kant en de marine aan de ander kant. Een mooie plek leek ons de ruimte tussen de deur en de cockpit ruimte.
    Prima zag er geweldig uit. De twee bobo's kwamen kijken. Ze vonden het heel mooi........totdat de deur aan de rechterkant open ging ( geen trap deur ) en het logo van 1 krijgsmacht niet meer te zien was !!! Groot probleem...

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •