Pagina 1 van 4 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33

Discussie: Convair 340 naar Aviodrome

  1. #1
    Geregistreerd
    30 januari 2010
    Locatie
    Zutphen
    Berichten
    76

    Standaard Convair 340 naar Aviodrome

    Aviodrome krijgt Convair 340 van Rovos Rail, Zuid-Afika

    Zie voor meer info op:

    https://www.aviodrome.nl/nieuws/aviodrome-krijgt-iconisch-historisch-passagiersvliegtuig-uit-zuid-afrika/

    http://www.convairprops.co.za/Convair_cn215.html

    Nu alleen wel hopen dat de ferry vlucht naar Europa goed en veilig verloopt!

  2. #2

    Standaard

    Goed nieuws, 350.000 euro, dat is veel geld. Zouden ze ook kunnen gebruiken om de toestellen in Lelystad mee op te knappen die buiten staan te verpieteren.
    Of ben ik dan te cynisch?
    Cees

  3. #3
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CeBro Bekijk bericht
    Goed nieuws, 350.000 euro, dat is veel geld. Zouden ze ook kunnen gebruiken om de toestellen in Lelystad mee op te knappen die buiten staan te verpieteren.
    Of ben ik dan te cynisch?
    Cees
    Het Aviodrome is een gewoon commercieel bedrijf. Ik kan mij niet voorstellen dat een investering van 350.000 euro er met een Convair uit gehaald kan worden.
    Ik vermoed dat het Aviodrome een schenking gekregen heeft van Martinair om een toestel in hun kleuren te laten zien in het Aviodrome.

    Ik zie verder dat dit toestel in 2016 in Swissair kleuren is gespoten. Het zou oorspronkelijk naar Zwitserland verkocht worden maar dat is kennelijk niet door gegaan

    Verder voor 250.000 Us Dollar koop je gewoon een vliegende DC-3 !
    http://www.platinumfighters.com/douglas-dc-3s
    Laatst gewijzigd door Pim Pouw; 31 mei 2018 om 10:48

  4. #4
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CeBro Bekijk bericht
    Goed nieuws, 350.000 euro, dat is veel geld. Zouden ze ook kunnen gebruiken om de toestellen in Lelystad mee op te knappen die buiten staan te verpieteren.
    Of ben ik dan te cynisch?
    Cees
    ik geloof dat het Aviodrome aangekondigd heeft dat na de Tracker ook de Neptune opnieuw wordt gespoten, dus ze zijn ook aan het opknappen.

    Deze Convair is een mooie aanwinst, lijkt me, en is, tussen de regels doorlezend, in ieder geval een bevestiging dat het Aviodrome in de huidige vorm succesvol genoeg is om dergelijke investeringen te doen.

  5. #5

    Standaard

    Leuk, weer eens een spannend project. Vond nog een enthousiaste zin in het persbericht van het Aviodrome: "de komst van de Convair is een zeer welkome uitbreiding op de collectie vliegende vliegtuigen van het Aviodrome"
    Hebben ze nog toestellen waar ze zelf mee vliegen? Volgens mij niet, zouden de certificaten van de DC 2 en Constellation nog up to date gehouden worden?
    Als het regent in mei is april voorbij.

  6. #6

    Standaard

    Ze vliegen nog met een Cessna
    Ik las vanmiddag ook op Facebook dat ze de DC-4 gaan opknappen en gaan overspuiten naar een nog 'geheim' kleurenschema... KLM misschien?

  7. #7

    Standaard

    Ik denk niet dat het Aviodrome nog vliegende toestellen heeft, alles draait om verzekeringen en aansprakelijkheid.
    De juridische afdeling is als de dood om ergens voor aansprakelijk gesteld te kunnen worden, dus in het museum zetten is veiliger dan vliegen.
    Op zich begrijpelijk in een wereld waar tegenwoordig alles om geld en claims draait, maar wel jammer.
    Dit is ook de reden dat de hele "van Loosbroek" collectie zweefvliegtuigen weer bij het Aviodrome weg is en nu is ondergebracht in een nieuwe stichting 'Daedalus' die geen banden meer heeft met het Aviodrome.
    Probleem was dat er zwevers waren gerestaureerd en vliegklaar waren maar niet konden vliegen omdat het Aviodrome geen handtekening wilde zetten.
    En dat was nu juist de bedoeling van de collectie: gratis beschikbaar voor iemand die er houder van wilde worden (Aviodrome bleef dan eigenaar) op voorwaarde dat die het toestel weer vliegend zou maken.
    Bij deze nieuwe stichting wordt de handtekening wel gezet waardoor enige vliegklare zwevers nu eindelijk na hun restauratie weer de lucht in kunnen.

  8. #8

    Standaard

    Fokker maandelijkse updates in 2024: klik op Fokkernews

  9. #9

    Standaard

    Wat jammer zeg... Laten we hopen dat de inzittende er goed afgekomen zijn.

  10. #10
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    534

    Standaard

    Nou niet echt:
    One person has been confirmed dead on the scene where a plane crashed at Wonderboom in Pretoria, paramedics said. Earlier, ER24 spokesperson said approximately 20 people were injured when the plane crashed. "Their injuries range from minor to critical.

    Adri

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •