Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Nieuwe privacy wetgeving.

  1. #1

    Standaard Nieuwe privacy wetgeving.

    Weet iemand hoe/of deze nieuwe wet van toepassing is op een forum als dit? Zelf al even op het internet gezocht maar zoals gebruikelijk tegenwoordig is het bos niet meer te zien door de bomen. Jullie naam en e-mail adres zijn bij mij bekend en dat schijnt al onder persoon gegevens verwerken te vallen.
    Zou mooi zijn als een van jullie al meer bekend is met deze wet en wat ik eventueel moet doen.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij ben je al een heel eind als je de forumleden inlicht dat je hun naam en mailadres bewaard enkel voor het draaiend houden van dit forum en dat als men daar een probleem mee heeft men dit aan jou kenbaar kan maken zodat je hun naam en mailadres kunt verwijderen uit je bestand. Ik denk dat je maar weinig afmeldingen zult krijgen.

  3. #3
    Geregistreerd
    6 juli 2012
    Locatie
    Leidschendam
    Berichten
    23

    Standaard

    Hallo allemaal,

    Ik ben vrij goed bekend met de nieuwe privacywet AVG welke op 25 mei is ingegaan. De verantwoordelijke van het forum (de controller/verwerker) dient alle direct- en indirect herleidbare gegevens van deelnemers (betrokkenen) op dit forum tegen derden te beschermen, tenzij één van de zes AVG-verwerkingsgronden van toepassing zijn (overeenkomst, wet, vitale belangen, noodzakelijke belangen, gerechtvaardigde belangen en toestemming).

    Het doel van deze verwerkingen is mi het delen en verspreiden van kennis van- en over de Nederlandse Luchtvaart. De enige grondslag voor het verspreiden van persoonsgegevens op dit forum is mi toestemming. Het betreft een hobby. Aldus moet de controller aantoonbaar toestemming hebben van betrokkenen indien de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) hierom vraagt. De aantoonbare toestemming kan door betrokkenen digitaal gegeven worden. Betrokkenen dienen vooraf te weten hoe lang hun gegevens bewaard blijven (bijvoorbeeld voor de duur dat deze site actief is). Indien een betrokkene de toestemming intrekt, dan dienen de gegevens verwijderd te worden.

    Wat verder ook helpt is als de persoonsgegevens achter een wachtwoord staan. Voor de foto's gold dat al. Als het wachtwoord ook voor de persoonsgegevens geldt (namen, mailadressen), dan is de controller al een flink end op de goede weg. Verder is belangrijk dat de gebruikte digitale programma's hierop ingericht worden/zijn (privacy by design/default) en dat alle verwerkingen geregistreerd worden. Het betreft een registratie van de verwerkingsprocessen.

    Ten slotte, de AVG geldt niet voor privépersonen en personen die overleden zijn. C'est tout ! Hartelijke groet, Peter.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •