Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Projekt 122 A, tekening 34987 (1935)

  1. #1
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Locatie
    Noorwegen
    Berichten
    250

    Standaard Projekt 122 A, tekening 34987 (1935)

    Beste vrienden,

    Heeft iemand van dit Fokker project gehoord? Het betreft een postvliegtuig, die in het jaar 1936 zou moeten worden geleverd. AB Aerotransport had in 1935 gesprekken met Fokker over dit project.



    Denk niet dat het de Fokker F.XVII is. Heeft iemand een idee?
    Met vriendelijke groeten,
    Rob Mulder

  2. #2
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Mulder Bekijk bericht
    Beste vrienden,

    Heeft iemand van dit Fokker project gehoord? Het betreft een postvliegtuig, die in het jaar 1936 zou moeten worden geleverd. AB Aerotransport had in 1935 gesprekken met Fokker over dit project.



    Denk niet dat het de Fokker F.XVII is. Heeft iemand een idee?

    Ontwerp 122A was een civiele versie van de Fokker T.V luchtkruiser/bommenwerper. Het was een tweemotorig toestel met intrekbaar landingsgestel, voortgestuwd door 2 P&W Wasp S1H1 van 550 pk. Met de ronde neus in plaats van de stompe zoals we die van de bommenwerper kennen, leek het wel wat op een Lockheed Lodestar.

    Frits Gerdessen heeft hier al een tijd geleden een artikel over geschreven in Luchtvaartkennis. Ik zal het artikel scannen en je toedoen via "e-post".

  3. #3

    Standaard

    Zijn er eigenlijk tekeningen hiervan te vinden, want ik ben best benieuwd nu..

  4. #4

    Standaard

    Volgens deze lijst is het een (nacht)bommenwerper ...

    https://www.secretprojects.co.uk/for...?topic=2740.15

    Ontwerp
    122 - [Project] Two-engine bomber for Finland. The Inspecteur der Militaire Luchtvaart [IML, Inspector of Military Aviation] felt that they should cooperate with Finland (entry in his letter of 29 March 1935 to the Ministry of Defense). Finland reviewed this type.

    Ontwerp 122A - [Project] Twin-engined night-bomber variant of Ontwerp 122

  5. #5
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Locatie
    Noorwegen
    Berichten
    250

    Standaard

    Beste vrienden,

    Alles is nu op zijn plaats en ik heb een volledig overzicht van dit project. Bedankt voor de hulp.
    Dan ik doorwerken aan m'n boek.
    Met vriendelijke groeten,
    Rob Mulder

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •