Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25

Discussie: B-747 herinneringsboek

  1. #11

    Standaard

    Het was een mistige zondagochtend, 31 januari 1971, toen de eerste KLM 747-200 op Schiphol landde om een zonnige toekomst tegemoet te gaan.
    Op een zonnige zondagmiddag, 29 maart 2020 in een onzekere tijd, kwam voor de laatste keer de KLM 747-400 aan.
    Beide gebeurtenissen heb ik met eigen ogen kunnen aanschouwen.
    Naam: PH-BFT 2020-03-29 (RDA collage).jpg
Bekeken: 1198
Grootte: 491,0 KB

  2. #12
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Classic Bekijk bericht
    Op een zonnige zondagmiddag, 29 maart 2020 in een onzekere tijd, kwam voor de laatste keer de KLM 747-400 aan.
    Hallo Ronald.

    Mooie collage.
    Dat gaat alleen op voor de passagiers Jumbo's, er zijn nog 4 vracht Jumbo's. Die blijven nog even in dienst begrijp ik dus we kunnen nog even van deze beelden genieten.

    Groet Ruud en blijf gezond.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 29 maart 2020 om 18:26

  3. #13

    Standaard

    Mooie foto's Ronald, Wel bijzonder dat je er beide keren bij was. Weet je toevallig of er veel passagiers aan boord waren? Wij liggen nu op het moment in Velzen Noord, we hebben het toestel gevolgd op flight radar in de hoop dat hij over ons heen zou vliegen. Helaas voor ons ging hij een stuk zuidelijker richting Schiphol.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  4. #14

    Standaard

    Dánk je Ronald ! Opnieuw een periode die wordt afgesloten...
    Groetjes, Trudy

  5. #15

    Standaard

    Mathieu, ik heb geen idee van de bezettingsgraad. Wellicht zal de laatste vlucht net zo zijn geweest als de eerste vlucht naar New York. Op 15 februari 1971 zaten er 'slechts' 108 passagiers aan boord van de openings vlucht.
    Het werkpaard van de KLM is nogmaals met stille trom vertrokken. Dit was ook het lot van de Classic in 2003. Het kan toch geen toeval zijn dat het twee maal een corona virus is geweest dat dit werkpaard in de weg zat.

    Met vriendelijke groeten,
    Ronald

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Dat gaat alleen op voor de passagiers Jumbo's, er zijn nog 4 vracht Jumbo's. Die blijven nog even in dienst begrijp ik dus we kunnen nog even van deze beelden genieten.
    Beste Ruud,

    In principe heb je gelijk. Maar het zijn drie vracht Jumbo's in de kleuren van KLM CARGO die gevlogen worden door dochter Martinair, met zijn eigen vliegers.
    De vierde, de PH-MPS, vliegt in Martinair kleuren. Deze machine zal ook zijn langste tijd hebben gehad. Zijn ouderdom, de fabriek verlaten in juni 1990, zal zeker een grote rol gaan spelen.
    De reeds lange tijd uitgefaseerde Classic, de PH-MCN, was nog jonger. Deze machine verliet de fabriek in augustus 1991. Maar hij verliet de vloot reeds in maart 2008.
    Op Schiphol zullen we ook nog vracht Jumbo's van diverse maatschappij zien langs komen.

    Met vriendelijke groeten,
    Ronald

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tev Bekijk bericht
    Opnieuw een periode die wordt afgesloten...
    Trudy, graag gedaan.

    De Queen is het enige type bij de KLM (en dochters NLM cityhopper en KLC) die zoveel andere typen heeft zien komen en tevens zien gaan in zijn 49 jarig bestaan.
    De Douglas DC-10-30, Fokker F28 Fellowship, Airbus A310, Fokker 100, Fokker 50, Fokker 70, Boeing 767 en de McDonnell Douglas MD-11.

    Keep it save!

    Met vriendelijke groeten,
    Ronald

  8. #18
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Classic Bekijk bericht
    De Queen is het enige type bij de KLM (en dochters NLM cityhopper en KLC) die zoveel andere typen heeft zien komen en tevens zien gaan in zijn 49 jarig bestaan.
    De Douglas DC-10-30, Fokker F28 Fellowship, Airbus A310, Fokker 100, Fokker 50, Fokker 70, Boeing 767 en de McDonnell Douglas MD-11.
    Dat is maar hoe je het bekijkt. Als de 747-200 t/m 747-400 hetzelfde type is, dan is de DC10 en MD-11 ook 1 type. Net als de F28 t/m F100.

    Ik denk dat met de F27 t/m F50 ( 1966-2010 ) komt in de buurt

    Maar ik denk DC3 record houder is ( 1936 - 1964 )

    PS Niet te serieus nemen mijn opmerkingen

  9. #19
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Dat doet mij denken aan de Coyota Torolla (sorry de Toyota Corolla). Dat is de meest en langst gebouwde auto ooit. Maar dan moet je het eerste en laatste type eens vergelijken.

    Adri

  10. Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Breeze Bekijk bericht
    Dat doet mij denken aan de Toyota Corolla.
    En dit doet mij dan weer denken aan de HNABC.
    Anders, maar toch: Uit "75 Jaar..."
    In 1994 werd door het Aviodome museum het initiatief genomen een replica van dit beroemde toestel te bouwen.

    Omstreeks 1996 was de romp gereed en beschilderd als HNABC.
    Er zal ook een originele Mercedes motor worden ingebouwd net als bij de originele HNABC (c/n 4057) van 1920.
    De romp werd door Fokker werknemers gebouwd en ook door Fokker bekostigd, het betreft hier dan ook geen replica
    maar een originele Fokker F.II met een echt Fokker constructienummer.
    Het laatste bekende F.II nummer was 1596, van 1597 was het al of niet gebouwd zijn niet meer vast te stellen en
    dus kreeg dit toestel nummer 1598.
    Herman Dekker

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •