Pagina 1 van 4 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34

Discussie: Foto vraag.

  1. #1

    Standaard Foto vraag.

    Kan iemand meer opheldering geven over dit Fokker vliegtuig (D-7?)Naam: 1 Bake Russell Diamnd Dan.jpg
Bekeken: 562
Grootte: 174,3 KB
    Onder de foto staat Alameda (USA)1927.
    De piloot is Bake Russell, op de romp staat de tekst "Diamnd Dan".

    Henk Steevens.

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Precies, daar heb ik de foto gevonden, zo te zien zit er een (zware) V-motor in.
    Maar is het een D-7?, ik kan er nog niet uitkomen, ik dacht ook nog even aan de S-3 die in de USA
    vertoeft heeft.

    Groet, Henk

  4. #4

    Standaard

    2e foto:

    http://catalog.library.ca.gov/F/9BJ7...s_handle=GUEST
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  

  5. #5
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Lijkt mij een Fokker D7 met een Hispano-Suiza 8 motor.

    Dus het zou een Fokker D9 maken die aan AMerica geleverd en aldaar omgebouwd zijn met Hispano motoren

    Dat zou het hem een Fokker PW-6 maken
    Laatst gewijzigd door Pim Pouw; 18 oktober 2018 om 11:33

  6. #6

    Standaard

    Hallo Pim,

    De D.IX (PW-6) was in beide uitvoeringen enkelzits. (Voor zover ik op de gevonden foto's kan zien).
    Het toestel van Russell lijkt mij een tweezits toestel. Twijfels, twijfels, twijfels.
    Verder weet ik het ook niet.

    Mvg, Boris

  7. #7

    Standaard

    Het kan de enige S.III in de Verenigde Staten zijn geweest. Het is zo te zien een tweezitter. De S.III kon worden uitgerust met de Curtiss OX-5 motor en die heeft wel wat weg van de motor uit de foto's.
    De S.III kan weer zijn opgekalefaterd (weet niet of dit goed Nederlands is) en is in 1926 naar de Wright fabriek gegaan als vliegende proefbank. In 1927 maakte Clarence Chamberlain de eerste luchtpostvlucht vanaf het passagiersschip "Leviathan". (dit laatste komt van Wikipedia).

    Hans

  8. #8

    Standaard

    Ik ben berichten tegen gekomen dat de S-3 na gebruik bij Wright verschrot is.
    Zou hij daarna dan toch weer herbouwd zijn?.

    Groet, Henk

  9. #9

    Standaard

    De Fokker S.III (In de USA S-3) is na gebruik bij Wright niet verschroot.
    In juni 1929 werd de werkloze S-3 overhandigd aan de Bergen County Police Unit.
    Voorzien van een Wright stermotor is ze enige tijd in gebruik geweest.
    Hoe lang is niet bekend. Daarna is ze verschroot.

    In mijn boek Fokker Schoolvliegtuigen (Uitgeverij Lanasta) wordt de geschiedenis van deze kist beschreven.

  10. #10
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henks Bekijk bericht
    ik dacht ook nog even aan de S-3 die in de USA vertoeft heeft.
    Voor mij zeker geen S-3 waarom :
    Op de foto loopt er een strut van de bovenvleugel naar de onderkant van het motor frame, bij de S-3 lopen deze twee naar de vleugel onderliggers
    Op de foto heeft de staart een klein driehoekje voor het richtingsroer, de S-3 heeft dat niet
    De S-3 bovenvleugel heeft v-stelling op de buitenste vleugel einden, Fokker op de foto niet ( Het lijkt mij dat bij de S-3 de vleugels deelbaar waren, zodoende makkelijk te verwijderen )

    Het is ook geen Fokker D9, waarom :
    Op de foto heeft de staart een klein driehoekje voor het richtingsroer, de D9 heeft dat niet
    De D9 heeft een ronde romp aan de bovenkant, de bovenste longeron buizen zitten veel lager dan de Fokker op de foto
    De D9 heeft 6 onderstel steunbuizen. Op de foto is het restant van de dikke voorste buis te zien.

    De motor is geen OX-5 want die heeft losse cilinderbussen. Motor op de foto heeft alles van een Hispano-Suiza motor

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •