Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Duitse landingsboten met vliegtuigmotoren

  1. #1

    Standaard Duitse landingsboten met vliegtuigmotoren

    Kan er niets van vinden op internet :

    https://www.ebay.de/sch/i.html?_osac...erdam&_sacat=0
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)    

  2. #2
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Eric.

    Ik weet niet welke zoekwoorden je hebt gebruikt maar probeer eens iets waar "Unternehmen Seelöwe", "Operation Sealion" of "Landungsboote für Unternehmen Seelöwe" in voorkomt.
    Daar zijn boeken over geschreven want het is het plan van Schicklgruber om Engeland amfibisch te veroveren, plus luchtlandingen natuurlijk.
    Wat je ziet op de foto's is bekend, net zoals het slopen van de boeg bij binnenvaartschepen om daar een landingsdeur te bouwen.
    Zie bijv.: https://www.youtube.com/watch?v=6iPlttVgaOQ

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 21 januari 2019 om 11:28

  3. #3
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Ik weet niet welke zoekwoorden je hebt gebruikt maar probeer eens iets waar "Unternehmen Seelöwe", "Operation Sealion" of "Landungsboote für Unternehmen Seelöwe" in voorkomt.
    Hallo Ruud, Ik weet niet welke zoekmachine jij gebruikt maar ik kan nergens foto's vinden van omgebouwde rijnaken met vliegtuig motoren. Ik zie ze eigenlijk alleen in het youtube filmpje

  4. #4
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Naam: seelöwe kopie.jpg
Bekeken: 489
Grootte: 124,6 KB

    Dat filmpje komt via Google.
    In het verleden is er een documentaire op de Nederlandse TV geweest.
    Ik heb even snel uit "Standaard Geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog, deel 1" de bijgevoegde foto gescand, inclusief de tekst daarvan.
    Het is een ander type landingsvaartuig, hier eigenlijk een catamaran, maar het werd ook op gewone Rijnaken gedaan.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 21 januari 2019 om 16:28

  5. #5

    Standaard

    Hallo Ruud , Pim . Bedankt voor jullie reactie . Had wel begrepen dat ze bedoeld waren voor "Unternehmen Seelöwe" , maar had nog nooit deze vroege varianten van hoovercrafts gezien...
    Prachtig filmpje . Zullen er ook buitgemaakte motoren voor zijn gebruikt? Zie namelijk verschillende propellers... En ik vindt het toch ook wel een rare keuze , waarom geen scheepsmotoren (die er al in zaten) ......

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eric7325 Bekijk bericht
    ........ , waarom geen scheepsmotoren (die er al in zaten) ......
    Er waren in die tijd nog heel veel schepen zonder eigen motor, deze werden gevaren in combinatie met een opdrukker op sleepboot.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  7. #7

    Standaard

    Ahh , ok , duidelijk. Dank je.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •