Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Boek inscannen.

Hybrid View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #1

    Standaard Boek inscannen.

    Hoi,

    Van mijn buurman heb ik een losbladig boekwerkje te leen gekregen en wil dan nu inscannen. Wat is daarvoor de beste werkwijze? PDF? en wat voor resolutie? Ben bang dat het een mega groot bestand wordt!

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. Standaard

    ja, dat wordt groot! Ik heb ook zoiets gedaan. Inscannen als jpg. MSWord openen met een lege bladzijde en alle afbeeldingen in één keer in het document slepen. Daarna printen als pdf.

  3. #3
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    Nuenen
    Berichten
    115

    Standaard

    Je kunt de jpg's voor invoeren in MSWord comprimeren in MS Office Picture Manager.
    Let er wel op dat de kwaliteit naar je zin blijft.

    Jaap

  4. #4

    Standaard

    Op het "Dutch Fleet" forum werd recent een soortgelijke vraag gesteld. Daar zijn al vrij veel boeken gescanned en te lezen. Hier is een gedeelte van het antwoord van de redacteur van de scans.

    De tot nu toe geplaatste scheepsjournalen zijn in flash gemaakt, en alléén goed als 'fliipingbook' te zien als je flash in je browser activeert. Helaas (?) komt er een einde aan flash in 2020.
    HTML5 kan hetzelfde als flash, maar dan veel beter. Zal dus een moeten gaan kijken hoe ik de scheepsjournalen kan ombouwen in HTML5.

    Hans, jouw plaatsen van de 'Alle Hens' kan ik alleen maar toejuichen. Weet niet hoe de anderen en de KM (qua copyright) er tegenaan kijken, maar wat mij betreft; Go!

    Zou dat wel doen in pdf files, zodat het één geheel blijft. Wil ook wel een kijken hoe makkelijk ze zijn om te zetten in een HTML5 flippingbook, want dat is toch wel geweldig.
    Als voorbeeld hier een brochure van onze buurtgemeenschap waar ik de website voor bij hou. Heb vorige week deze brochure omgezet in een HTML5 online boekje

    Bij het maken van de pdf's zal je ook wat moeten spelen met de resolutie, bijvoorbeeld 300 dpi, kan bijvoorbeeld een alle hens file maken van 5 Mb, maar is het dan ook goed te lezen. Resolutie hoger maken resulteert vaak in een erg groot file wat je dan weer niet kan plaatsen etc.

    Groeten, Rob B

  5. #5

    Standaard

    Dank voor jullie reacties, ik ga me er eens in verdiepen. Bijgevoegd scans van de eerste 2 pagina's.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)    
    Als het regent in mei is april voorbij.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •