Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Gevonden foto uit familie album

  1. #1

    Standaard Gevonden foto uit familie album

    Dag Forum, Een vriend van mij vond onderstaande foto met de tekst tussen oude foto's. Mijn oom, geen idee wie van de twee op de foto, had geen brevet volgens mij. Dat 1925 weet ik niet. Hij heeft ook een onderscheiding gekregen voor zijn heldhaftigheid bij de gevechten rond Rotterdam in1940.
    Tekst op achterkant foto: Oom Herman Wieffering plm 1925 ivm weerobservaties.Naam: Oom Herman Wieffering plm 1925 ivm weerobservaties.jpg
Bekeken: 446
Grootte: 308,6 KB

    Kan iemand hier meer over vertellen?
    Dank, PST

  2. #2
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Prudent Staal Bekijk bericht
    Dag Forum, Een vriend van mij vond onderstaande foto met de tekst tussen oude foto's. Mijn oom, geen idee wie van de twee op de foto, had geen brevet volgens mij. Dat 1925 weet ik niet. Hij heeft ook een onderscheiding gekregen voor zijn heldhaftigheid bij de gevechten rond Rotterdam in1940.
    Tekst op achterkant foto: Oom Herman Wieffering plm 1925 ivm weerobservaties.

    Kan iemand hier meer over vertellen?
    Dank, PST
    Het toestel is een Fokker C-1 van de LVA op Soesterberg. Ik heb de foto wat geschoond en bijgesneden.



    Het vliegtuig is een Fokker C-1 van de LVA op Soesterberg. Zij heeft dan nog een BMWIIIA motor, die eind jaren 20 is vervangen door een Armstrong-Siddeley Lynx stermotor.
    De foto is m.i. geposeerd; de voorste militair heeft een kepie op en die moet je niet op hebben als je gaat vliegen.

  3. #3
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Dit is niet het geschoonde beeld. Ik had wat problemen met het systeem. Sorry JanJr

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •