Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Vliegers uit Soesterberg naar de LA/KNIL

  1. #1

    Standaard Vliegers uit Soesterberg naar de LA/KNIL

    Weet iemand soms wanneer de vliegers E.S. Fimmen, M.Th.G. Maseland, J.A. Kuhn, J.C. van Roosendaal en A.L. Clignett (die op 14 augustus 1937 na een bijscholing het LA brevet vlieger ontvingen) vertrokken uit Nederland naar Nederlands-Indië?

    Peter Boer

  2. #2

    Standaard

    Peter,
    Ten aanzien van jouw vraag de volgende opmerkingen ook al heb ik geen harde data.

    Ik heb een kopie van een naoorlogs logboek van A.L. Clignett waarin jij aangeeft dat hij op 14 augustus 1937 zijn GMB behaalde.
    Tegelijkertijd geeft hij aan dat hij in 1939 het Waarnemingsbrevet heeft behaald.
    Ik heb tevens een aantal vooroorlogse foto's van hem waaronder de FCve439 -via GC naar jouw verzonden die het aannemelijk maken dat hij waarschijnlijk al snel na het behalen van het GMB naar Indie is vertrokken.

    Het brevetten overzicht van Merckelbach neemt aan dat Clignett in 38, Fimmen, Kuhn en Maseland in 37 naar Indië zijn gereisd.
    van Roosendaal is daar ?

    Ten aanzien van de naam Maseland geeft het adresboek van Bandoeng in mei 1941 M.Th.P als voorletters.

    Max

  3. #3

    Standaard

    Bedankt Max. Ik zal GC mailen over de foto's. Maseland werd overigens afgekeurd tijdens de bijscholing voor het LA/ML brevet en werd in afwachting van herstel hulp magazijnmeester.

    Peter

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •